Пред Радио София финансистът Иван Такев обясни, че идеята за цифрово евро е следствие от възхода на биткойн, както и намаленото плащане с пари в брой.
„Този проект цели да даде нова форма на парите, които да бъдат използвани от всички граждани, който да е еквивалентен на парите в брой, но същевременно да е в дигитална форма“, каза Такев.
По думите му, с дигитално евро ще могат да се разплащат и граждани, които не живеят в държави от еврозоната, ако станат клиенти на доставчик на платежна услуга, който е част от еврозоната.
„Търговските банки имат много важна роля, тъй като те са агент по платежното посредничество и имат много място да надградят своите услуги, така че да предложат дигитално евро на своите клиенти“, обясни финансистът.
Той добави, че на практика, дигиталното евро ще представлява „портфейл“, който се администрира от ЕЦБ, на който право ще има всеки гражданин на държава от еврозоната.
„Тук ще бъде прекъсната и връзката с традиционната банкова система, т.е. това няма да е обвързано с банкова сметка, но ще е възможен трансфер на пари от банковата ви сметка в портфейла ви с дигитално евро. Ще е възможно изтеглянето през банкомат от портфейла с дигитални евра и да получите пари в брой“, уточни Иван Такев.
Според него най-важният въпрос, който трябва да бъде разрешен е свързан със сигурността. Той изтъкна, че е прекалено рано със сигурност да се каже дали ще бъде въведено дигитално евро. За да се случи това, трябва да бъде приета нормативна уредба.
Преминаването към следващия етап през ноември 2023 г. на ЕЦБ от проекта за дигитално евро ще продължи две години, след което ще последва още един двугодишен период. Това означава, че най-оптимистичният вариант да бъде въведено дигиталното евро, е през 2027 г., уточни Иван Такев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..