Мая Донева работи в Брюксел, но сърцето ѝ е в България. Родена във Велико Търново, тя е дълбоко свързана с развитието на Карин дом във Варна. Един от създателите на Социалната чайна и менторската програма за младежи към нея. Била е генерален секретар на EASPD – Европейската асоциация на доставчици на социални услуги за хора с увреждания, а от една година е консултант на проекти в белгийската столица:
"Днес съм в една кола пълна с чайници, пътувам от Брюксел за София. 64 чайници от различни части на света, всеки има история, свързана с децата, получили първа работа в Социалната чайна. В момента съм на една отбивка пред Кьолн. На 8 май сме в София с ”Чайници и истории“, на 9 - във Велико Търново, на 10 - в Социалната чайна във Варна, така че направим пълен кръг. Всички тези събития са свързани с 10-годишнината на Социалната чайна, която подкрепя деца и младежи без родителска грижа. Първото събитие всъщност беше в Брюксел, затова и сега чайниците са на път обратно към България“.
Освен тези 64 чайника за изложбата, има над 160 за продажба, в подкрепа на менторската програма към Социалната чайна. „Започнахме да събираме тези чайници преди 2 години – някои са от антикварни магазини, други – от битаците в различни държави, има много от Бенелюкс, аз донесох един от Саудитска Арабия. Но решихме, че е субективно да свързваме всеки младеж с определен чайник. Намираме хора, които като разберат идеята ни или ни продават, или ни подаряват чайници. Моята любов към чая идва от прабаба ми, която ми даваше вечер при нея липов чай. Това е уют. Много е важно, ако не са ти се е случило, някой да ти го даде. Той идва с отношение, с грижа.“
„Имаме доста да наваксваме в социалната политика“ - категорична е Мая Донева. „Изискват се освен финанси, и визия - как да се подкрепят хората към смислен, индивидуален живот. Чайната подкрепи реформата в системата, появявайки в момент, когато нямаше подкрепа за моментите, в които младежите порастват. Системата трябва винаги да бъде предизвиквана."
От 23 до 26 ноември 2024 г. между 16.00 и 22.00 ч., в Културно пространство "Бобина", ще бъде представена експерименталната аудио-визуална инсталация на режисьорката Златина Тенева "Вечерята". Спектакълът проследява завихрянето на семеен конфликт, в който детето неволно се оказва не само наблюдател, а и участник. Инсталацията преплита кино и..
"Контрасти" - изложба, в която си дават топла приятелска среща живопистта и музиката. На 22 ноември известният български художник Панчо Малезанов ще открие съвместна изложба с много обичания български музикант и джазмен Васил Петров. Художникът има зад себе си 30 самостоятелни изложби за малко над 30 години, близо 30 участия в общи художествени..
Пред днешния ден Френско-българската търговска и индустриална камара организира посрещане на новото божоле в София, съобщават от камарата. По стара френска традиция всяка година в третия четвъртък на месец ноември се посреща първото младо вино "Божоле" . Вече близо 20 години тази традиция се спазва и в България. Основна заслуга за провеждането на..
Пет задължителни насоки за проектиране и ремонт на улици и градска среда, които да гарантират безопасност, функционалност и естетика, предлагат общинските съветници от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България и Спаси София". Мерките са обособени в групи: - Пътната безопасност или ясно обозначени пешеходни пътеки,..
Летище София работи нормално при зимни условия, съобщават от пресцентъра на аеропорта. Извършват се процедури срещу обледеняване на самолетите. Летище София призовава пътниците да идват поне два часа по-рано на терминалите преди пътуване.
Условията в планините не са подходящи за туризъм, съобщават от Планинската спасителна служба (ПСС) на Българския Червен кръст (БЧК). Времето е ветровито и облачно. На повечето места има минимална снежна покривка - между 1 и 6 см. Лифтовите съоръжения в курортите не работят заради силния вятър. Няма регистрирани инциденти с туристи през последното..
В началото на месец октомври, Агенция за онлайн маркетингови проучвания извърши национално-представително изследване, което цели да определи навиците и мотивацията на онлайн потребителите. Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо..