"Струва ми се, че комуникацията, която се води от партийните централи от отделни политически личности най-трудно ще убеди хората да гласуват въобще. За да гласуват е необходима комуникационна кампания, или може би биха се родили някакви свежи идеи в тази посока, която от една страна да обере това натрупано обществено напрежение и да се опита да убеди хората, че въпреки него, въпреки безумната поредица от избори, въпреки липсата на перспектива за някои има смисъл да се гласува. Но това трябва да бъде извънпартийна, или надпартийна кампания, която в момента нито една от политическите сили няма да започне", каза той.
Доц. д-р Христов посочи, че на избирателите метафорично казано им липсва въздух. Те са в една хибернация и при следващи избори всички политически сили се опитват да събудят този избирател с "изкуствено дишане", а той заспива все по-дълбоко. По думите му за да гласуват хората трябва да има екип от професионалисти, които да се заровят в дълбоките мотиви, да ги изведат на повърхността, да се види какви са и да се направи комуникационна кампания, която да адресира точно тези притеснения, които имат те.
"Големите идеологии и големите кампании такива, каквито е имало в миналото и такива, каквито ние сме искали да видим не изключват конкретните послания. Най-успешната комуникация е тази, която първо е базирана на силна идеология (било то лява или дясна) и второ - с конкретни предложения за промени за развитие. Това би била перфектната позитивна кампания, която една или друга политическа сила би могла да подхване. Тук, когато го докоснем това нещо в нашата реалност се появяват два проблема. Първият е, че в момента почти няма силни идеологии заради това, че по-дребните политически сили не знаят какво ще бъде след изборите и не знаят в какви сглобки образно казано биха могли и би трябвало да попаднат, поради което си пазят ресурсите да изявяват някакви крайни идеологически позиции. Второто е, че се изисква дългосрочно задълбочено мислене, докато към момента политическите сили като че ли имат изгода да търсят по-краткосрочен ефект. От което следва нещо много неприятно, а то е, че краткосрочният ефект се постига най-лесно първо с някакви гръмки акции и второ - с компромати", заяви той.
Освен това посъветва партиите не да дават обещания, а да идентифицират проблеми и да комуникират решения. Доц. д-р Христов отбеляза, че младите избиратели по цял свят масово не гласуват. Като правило те гласуват тогава, когато държавата е в състояние на революция. Новите комуникационни канали като например ТicТоc са чудесни за доставяне на послания, но всеки от тях изисква различен тип начини за създаване на съдържание, което политиците не го умеят, каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

16-метрова коледна елха ще грейни със стотици празнични лампички на централния площад в гр. Елин Пелин на 29 ноември от 18:00 ч. Заедно с празничното настроение местната администрация се е погрижила и тази година за каузата под мотото „По Коледа се случват чудеса: Пожелаваме си бебе!“. Подкрепени от Община Елин Пелин двойки с..
В края на тази неспокойна седмица някои теми, проблеми и тенденции, които продължават да вълнуват обществото, коментира актрисата Весела Бабинова . Въпреки острите критики парламентът одобри на първо четене финансовата рамка за догодина. Протести срещу Бюджет 2026 имаше няколко дни. Заявени са и за следващата седмица. Сравнението на..
Разговаряме с Зорница Христова – писател и издател, за излезлия втори том на сборника “Ходене по буквите“ от Марин Бодаков . Тя направи интересна съпоставка през времето от излизането на първия том -1998-2014, до днешното измерение, в което можем да намерим пряк отговор на въпросите как стигаме до тук, как текат процесите, какво отшумява и какво се..
На 27 ноември Националният исторически музей ще открие изцяло обновената Зала № 2 от постоянната си експозиция: “Българските земи от V в. пр.н.е. до III в. сл.н.е.“ Събитието ще бъде открито от доц. д-р Бони Петрунова, директор на музея, и ще представи новите акценти в експозицията, посветена на тракийското могъщество и римското наследство по..
Непредставително допитване на Националната асоциация за приемна грижа (НАПГ) показва тревожни тенденции за преживяванията на младежите, настанени в приемни семейства. 84% от участвалите са преживели форма на насилие преди настаняването в приемно семейство - физическо, емоционално или пренебрегване. 61% от младежите посочват, че..
Обликът на София е изключително важен за всеки един от нас, как изглежда той през очите на чужденците, разказа пред Радио София Антон Пенев – директор на Общинско предприятие "Туризъм" (Visit Sofia) . Той отбеляза, че периодът от септември до края на годината е изключително натоварен с различни изложения, в които институцията участва...
“Мечтания” е музика, вдъхновена от природата, от българския фолклор и митология, но най-вече водена от любовта . “Мечтания” са колкото истински, толкова и нереални фантазии и желания, претворени в музикални картини. Усещанията за копнеж, страст, тръпка и любов се пречупват през илюзията на лунната игра и фантастичните танци накрай земята...