"Струва ми се, че комуникацията, която се води от партийните централи от отделни политически личности най-трудно ще убеди хората да гласуват въобще. За да гласуват е необходима комуникационна кампания, или може би биха се родили някакви свежи идеи в тази посока, която от една страна да обере това натрупано обществено напрежение и да се опита да убеди хората, че въпреки него, въпреки безумната поредица от избори, въпреки липсата на перспектива за някои има смисъл да се гласува. Но това трябва да бъде извънпартийна, или надпартийна кампания, която в момента нито една от политическите сили няма да започне", каза той.
Доц. д-р Христов посочи, че на избирателите метафорично казано им липсва въздух. Те са в една хибернация и при следващи избори всички политически сили се опитват да събудят този избирател с "изкуствено дишане", а той заспива все по-дълбоко. По думите му за да гласуват хората трябва да има екип от професионалисти, които да се заровят в дълбоките мотиви, да ги изведат на повърхността, да се види какви са и да се направи комуникационна кампания, която да адресира точно тези притеснения, които имат те.
"Големите идеологии и големите кампании такива, каквито е имало в миналото и такива, каквито ние сме искали да видим не изключват конкретните послания. Най-успешната комуникация е тази, която първо е базирана на силна идеология (било то лява или дясна) и второ - с конкретни предложения за промени за развитие. Това би била перфектната позитивна кампания, която една или друга политическа сила би могла да подхване. Тук, когато го докоснем това нещо в нашата реалност се появяват два проблема. Първият е, че в момента почти няма силни идеологии заради това, че по-дребните политически сили не знаят какво ще бъде след изборите и не знаят в какви сглобки образно казано биха могли и би трябвало да попаднат, поради което си пазят ресурсите да изявяват някакви крайни идеологически позиции. Второто е, че се изисква дългосрочно задълбочено мислене, докато към момента политическите сили като че ли имат изгода да търсят по-краткосрочен ефект. От което следва нещо много неприятно, а то е, че краткосрочният ефект се постига най-лесно първо с някакви гръмки акции и второ - с компромати", заяви той.
Освен това посъветва партиите не да дават обещания, а да идентифицират проблеми и да комуникират решения. Доц. д-р Христов отбеляза, че младите избиратели по цял свят масово не гласуват. Като правило те гласуват тогава, когато държавата е в състояние на революция. Новите комуникационни канали като например ТicТоc са чудесни за доставяне на послания, но всеки от тях изисква различен тип начини за създаване на съдържание, което политиците не го умеят, каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Проектът “Мама работи“ е в подкрепа на работещите жени-майки. Изпълнител на проекта е Фондация “Мама има работа“ с финансовата подкрепа на Столичната община – Програма “Европа“ 2025, в партньорство с НЧ “Мечталище 2024“ и район „Лозенец“. Проектът цели да идентифицира нуждите на работещите жени-майки, да подкрепи тяхното личностно и професионално..
Разкрития на представители на ДБ относно продажбата на държавни имоти с отпаднала необходимост в София. Още преди месец се заговори за терени на няколко километра от сградите на БАН, както и такива в район “Лозенец”, които са предвидени за улици, а преди няколко дни темата повдигна и районният кмет на "Лозенец" Константин Павлов, който посочи, че..
От началото на 2025 година напливът от туристи в София се увеличава с 11% на годишна база, това уточниха от Общинско предприятие "Туризъм" при Столичната община. Данните посочват, че за периода януари-юни столицата е посетена от над 647 хил. туристи. Най-голям интерес проявяват посетители от държавите Израел, Италия, Испания, Франция,..
Българската асоциация на професионалистите по здравни грижи настоява за по-високи заплати и по-добри специализации. “Промените, които ние предлагаме и които на 14-ти внесохме като наше предложение в Министерство на здравеопазването касае освен увеличаване на заплащането - едно от основните ни искания. Искам да обясня, защо е толкова важно да бъде..
За събитията и нови активности предвидени по повод 130 години от създаването на Български туристически съюз, разказа в предаването “Радиокафе“ изпълнителният секретар на БТС Лъчезар Лазаров, който не скри вълнението на екипа на БТС и на всички туристически дружества по повод юбилейната годишнина в настоящата 2025-а година...
Богат женски гроб проучва екипът на проф. Вагалински в Западния некропол на Хераклея Синтика, източно от откритата малко по-рано днес плоча със семеен портрет, съобщават от Archaeologia Bulgarica. Жената е погребана с накити - една златна обица на лявото ухо /по-масивна от намираните досега/, бронзова гривна на ръката, костени игли в прическата. До..
Изложбата “Гвардейският оркестър и формирането на културния и музикален живот в столицата и страната“ се откри днес, 17 юли, в градината пред Народния театър “Иван Вазов“. Тя съдържа архивни снимки и документи, чрез които посетителите ще имат възможност да се запознаят отблизо с дейността около формирането на тези първи музикални състави..