Задължително трябва да се подобри преподаването в автошколите, мерките да бъдат строги за шофьори, употребили алкохол и наркотици, а средствата от глоби да се инвестират в инфраструктура и пътна безопасност.
Да не търсим сензация при всяка шокираща катастрофа и тепърва да се чудим какви мерки да вземаме, а да започнем още от възпитанието на децата.
Това коментира пред БНР-Радио София автоспециалистът Филип Лазаров (bri4ka.com). По думите му инциденти с отнети животи у нас се случват на 6 месеца. Веднага започва да се говори за вдигане на глобите, но не в това е проблемът.
"Хората със скъпи автомобили няма да се уплашат от размера на глобите. Плащат си и продължават. Колите вече са модерни и бързи, мощните стават все по-достъпни. Проблемът не е в тях. Трябва да започнем от възпитанието на децата – да ги научим как да пресичат, как да карат колело и тротинетка, да играят с топка, по-късно – да карат автомобил. Ако сега се започне, ще имаме резултат след 20 години", подчерта Лазаров.
По думите му, в България няма достатъчно полигони и нито една писта, където още докато се обучават, младите хора да усетят скоростта и разликите. Дори 5 до 7 км/час повече може да коства човешки живот. Инфраструктурата е по-важна от глобите.
"Толкова ли не могат да изолират локви, за да не се образува аквапланинг. Не се вижда маркировка, няма светофари, няма знаци. Трябва да се спрат от движение по улиците неизправните автомобили. Да ограничим пандемията с телефоните – те разсейват и физически, и психически и емоционално. Въпросът не е да излъжеш, за да не те глобят, а да пазим човешкия живот. Готино е да не караш пил и да пътуваш с колан", подчерта експертът.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
36-годишен мъж е задържан в София за въоръжен грабеж извършен на трети януари тази година. БНР научи, че арестуваният е влязъл в магазин за алкохол и цигари и е заплашил продавачката с пистолет. Отнел е близо 700 лева от оборота. Тази сутрин при операция на полицията извършителя е арестуван.
Първата тема в съвместната рубрика "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и "Соларна академия - България", е посветена на климатичните изменения. Трайните и повсеместни необичайни годишни температури, обемът на валежите, засушаванията, са т.нар. климатични изменения, които и в нашия регион се засилват все повече, казва д-р..
От днес на Терминал 2 на летище "София“ влизат в сила нови правила и тарифи за престой на автомобилите. Всеки, който иска да достигне до Терминал 2 с автомобил, от 9 януари ще преминава през бариерни системи, които регистрират номерата на автомобилите. Целта е да се предотврати неправилното паркиране и задръстванията. Пред Радио София..
От фондация "За Надежда“ настояват за достъп до безплатна обществена баня, тоалетна и пералня за хората в нужда в столицата. Пред Радио София Росица Кратункова от фондацията обясни, че искането им е Столичната община да осигури средства за изграждането на ресурсен социален център. Освен достъп до хигиена, те настояват хората, които са изключени,..
Днес ще преобладава слънчево време. На места в низините и котловините преди обяд все още ще бъде мъгливо или с ниска слоеста облачност, съобщиха от НИМХ. След обяд видимостта временно ще се подобрява, облачността ще се разкъсва и намалява. В по-голямата част от страната ще бъде почти тихо, в източните райони и в близост до северните склонове на планините..
Днешните преговори между синдикатите и ръководството на Столичния автотранспорт за договаряне на новия Колективен трудов договор се провалиха. Над три часа е продължила срещата с ръководството на автотранспорта и представители на три синдиката - Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ, Съюзът на транспортните синдикати в България и Федерацията на..
В това издание политологът Любомир Стефанов и Велизар Шаламанов - експерт по национална сигурност бивш министър на отбраната, разсъждаваха по някои от темите от българската и световната реалност, които вълнуват много хора. Те обхванаха и новини от последните часове: Преговорите за управление . ГЕРБ и ДБ в спор кое да е първо – Сарафов или..