
Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение за обявените от тях летни намаления на цените.
Проверяват се най-вече търговията с дрехи и обувки. Времето е избрано неслучайно, защото към края на лятото се правят много намаления на летни стоки, обясни пред БНР-Радио София Христо Трендафилов, директор на Дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние“ в КЗП.
Досега е установено, че при до 98% от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите.
Всички установени нарушители ще бъдат санкционирани, отбеляза Трендафилов.
Важно е как е показано намалението и да има срок, в който то важи.
А той може да бъде не по-малко от 1 ден и не повече от 1 месец.
Старата цена, спрямо която е направено намалението, трябва да е била валидна месец назад.
В КЗП потребителите най-често сигнализират за невърнати пари при развален договор за продажба. Това става най-често с непроверени от купувачите търговци, които се оказват некоректни.
Проверки ще се правят и извън кампанията, допълни Трендафилов.
Предстои фокус да бъдат стоките за началото на учебната година, както и дали се продават онлайн лекарства по лекарско предписание.

Онлайн магазинът предоставя възможност за бързо въвличане в търговска сделка – и на предприемача, и на потребителя. Това кара хора, т.нар. микротърговци да опитват бизнес, без да са достатъчно запознати с цялата нормативна рамка, отбеляза пред БНР-Радио София Георги Христулев, председател на УС на Сдружението на българските търговци:
"Това не е правилно и поражда проблеми. Българският търговец обича да се очи от „проба-грешка“, а не да е подготвен предварително. Така с първите глоби, наложени от регулаторен орган, онлайн търговците разбират, че не всичко е толкова лесно, колкото изглежда при дигиталния бизнес."
От Сдружението се опитват да създават съдържание, което да е в подкрепа на по-малките търговци, да могат те да се ориентират в информативна рамка.
Техническата конюнктура улеснява, но прохождащите предприемачи не полагат усилия да се запознаят с регулациите в сектора, изискванията за етикетиране, обявяване на промоции, спецификите при доставки до други страни, коментира още Христулев.
Друго масово нарушение е пропускане или нарочно необявяване на юридическите данни на дружеството, което стои зад дадена търговия.
"Все пак ако през последната година са се появили 10 хиляди търговци, изрядните са примерно 9 хиляди от тях. При много нови лица в бизнеса е нормално да се увеличат и сигналите за нарушения."
Малко преди Нощта на театрите (15 ноември) представяме старите софийски театри. В началото на 1882 пожар опустошава паянтовата сграда, където през деня е Народно събрание, а вечерта в нея играе първата любителска театрална трупа. На мястото на сегашната СГХГ се помещава друг дървен театър, за който вече сме говорили тук. В 1888 пловдивската трупа остава..
Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев:
За богатия и пъстър живот на изпълнителката на „Любовта е море“, която след триумфа си във Вегас се обръща към духовното, става дума в „Адресите на любовта“. Лиана Антонова е певица, актриса, писателка и легендарна столична красавица. С втория си съпруг, изключителния саксофонист Ангел Везнев, гастролират в Австрия, Германия, Швейцария,..
FesTEAval е посветен на чая и чайните традиции от цял свят. За поредното му издание сме с Николай Кандиларов: "Зимата е най-популярна за чай за българина. Но има промяна, има развитие на чаената култура в София. Има интерес, в АйТи сектора особено. Като цяло зеленият чай е по-популярен. Неправилно използваме думата чай за билковите отвари - те трябва..
Театрите ден и нощ - започваме с 13-та " Нощ на театрите " с гостуването на Мария Панайотова и Катерина Миланова:
Кампания "Направи го" - регистрирай бременност до края 2026 и спечели всичко за бебето безплатно за 1 година. Разказът е на Дани Старидолска: "В кампанията, която е целогодишна, всяко семейство може да се запише на сайта ни и да разкаже личната си история: "реших да имам дете сега, защото". Историите остават за целите на кампанията и няма да се..
Изложба "Спирка София: Пазарни дни” - втори фотографски проект от серията, посветена на мултижанровия район около Женски пазар и неговото опознаване. Гостува ни авторът ѝ, журналистът Константин Вълков: "Малко е сложно да снимаш Женския пазар, той е град в града. Едва ли не на всеки ъгъл има нещо цветно. Именно това създава големи проблеми - в..