Колективният трудов договор е между работодатели, синдикати и държавата и той регламентира условията на труд в сектор "здравеопазване". Планираното увеличение на заплатите не е осъществено. "След като още преди април месец внесохме проект на Колективен трудов договор, от тогава до ден днешен нямаме никакъв напредък, въобще и не са започнали преговорите.От страна на работодателите срещаме голям отпор и те се стремят да запазят статуквото, да няма колективен трудов договор", каза тя.
Палешникова каза, че няма отзвук от отговорните институции. Проблемът се корени в хроничното недофинансиране на някои от лечебните заведения. По думите й бюджетът на НЗОК е увеличен от миналата година с милиард и 100 милиона лева. И въпреки това процентът на трудовите възнаграждения е увеличичен с около 5%. Университетските и частните болници имат възможност за увеличение на заплатите с 20%, сподели тя.
"Трябва да отбележим, че много общински и държавни болници са недофинансирани. Пари има, но трябва да са целесъобразно разходвани. Едни забогатяват, но други са работещи бедни", подчерта Палешникова. Тя посочи, че на всички трябва да им е ясно, че работещите в здравеопазването не мотат да работят при тези условия. На 16 септември ще бъде проведен общонационален протест. Искането е за адекватно заплащане.
По темата се включи и д-р Неделчо Тотев, председател на Националното сдружение на общинските болници.
"Ако трябва да говорим за единомислие, то го има. Всички страни говорят, че това, което трябва да направим, да повишим работните заплати на служителите ние го искаме даже повече от работодателите, повярвайте". Каза д-р Тотев.
По думите му фокусът е основната заплата.
"Хората ще останат без работа. Щели да протестират. Ами кои ще протестират? Няколко човека, които поради една, или друга причина успяват да настроят против нас работодателилите.", каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Разходката по ул. Георги С. Раковски започва от най-високото ѝ място, с паметника на Вазов и витошката морена, от която да гледа към любимата си планина. Наблизо е Палатата Св.София, дело на арх.Парашкеванов (1929). Там е пл.Николай Гяуров, кръстен по инициатива на Гена Димитрова, която също живее наблизо. Следва историята на Военния клуб - коя всъщност..
Веселина Узунова от ИИИ-БАН за Аспарух Лешников: "Басът на групата Роберт Биберти е завиждал и на Аспарух Лешников, и на евреите в групата. Омразата по онова време се е ширила, дори и между членовете на групата. Аспарух Лешников става плячка на Биберти. След 9 септември 1944 на Лешников не е разрешено да напусне България. Писмата му доказват..
Борис Руменов, чиито псевдоним Борю Зевзека е измислен от проф. Иван Шишманов, е легендарна фигура сред софийските интелектуалци и бохеми през първите десетилетия на ХХ век. Името му е нарицателно, и също както за проф. Александър Балабанов, за него се разказват комични и куриозни случки. Хуморът му е свеж, заразителен и незлоблив, автор е на 15..
Шри – Шри Рави Шанкар гостува отново в България – Константин Драгов и Сана Драгова: "Той е основателят на фондация "Изкуството да живееш", тя е в над 180 държави. Учителят ще има лекция с възможност за въпроси и отговори и най-вече, ще има медитация в залата (НДК - зала 1). Ще е като на концерт. Заедно ще преминем отвъд хаоса. Блаженството е..
Филмът „Гунди“ влиза в британската разпространителска мрежа – режисьорът Димитър Димитров с подробностите: "Много е важно, че филмът продължава като част от програмата на британските кина от веригата "Одеон". Тя е достъпна в сайта им и те са си направили сметка, че не само българи ще го гледат. Като студент там не съм си и мечтал, че някой ден мой..
Голямата маса: Градски дворове – Божидар Емануилов, зам.-кмет на "Оборище": "Има най-различни работилници за деца и възрастни в един от дворовете, гаражна разпродажба в друг, жива музика. Градските дворове е изчезваща среда, тези, които сме израснали в центъра ги помним. Те са мост между поколенията. Има и хора, които негодуват заради ограничения..
Уикенд с „ Мале-мале“ – второ издание на мини фестивала в Южния парк, гост по този повод ни е Петринел Денев: "Програмата ни е малка, първото издание бе изцяло за деца. Хуморът е подходящ и за възрастните. Предвидили сме и уъркшоп за улична клоунада - така и ние започнахме с "Мале-мале". Уличното изкуство дава свобода - да пробваш, да..