"Даваме старт на сезона в РЦСИ "Топлоцентрала", което е амбициозно като проект, защото е нестандартна акустика, нестандартна атмосфера, но с това показваме стремеж към малко промяна, към нещо ново, това личи и в репертоара, който ще изпълним - съобщи маестрото. - Издаваме тайната, че програмата в репертоара е подредена изключително интересно, предизвикателно и много съвременно. Най-назад във времето е унгарският композитор Бела Барток, който все пак 100 години е на музикалната сцена и вече се счита за стара музика, въпреки че все още носи усещането за модернизъм."
Програмата започва с едно от най-значимите, известни произведения на Пярт - "Братя", което той е писал в много варианти в продължение на десетилетия.,
"С това произведение отворихме и миналия сезон, но сега тръгваме в друга посока. Пярт като символ на човек, който страни от всичко масово – като масов вкус, традиция, човек, който е абсолютно саможив като композитор и в стилово и във философско отношение, но продължава да бъде най-изпълняваният съвременен композитор, едно безспорно име, с чиято музика е добре публиката да се срещне.
След това продължаваме с произведение на Пламен Джуров – Кончерто гросо № 2 с подзаглавие "Метаморфози". Той го завърши в тази, чисто акустична форма през април тази година, вече е изпълнявано от „Софийски солисти“ през април и на камерния фестивал в Габрово. Сега следва още една възможност да прозвучи на софийска сцена“, посочи диригентът и допълни, че подзаглавието "Метаморфози“ освен за цялостното произведение, особено се отнася за първата част, където композиторът Пламен Джуров, прави една битка между имената на Шостакович и Бах.
Барток – "Дивертименто за струни" е финалното произведение в програмата, като едно от репертоарните изпълнения на "Софийски солисти“
"Все по-често започваме да го изпълняваме в последните два-три месеца, което много ме радва. То е рядко изпълнявано в България и е също нещо интересно, което ще може да се чуе", допълни маестро Добройков.
Откриването на сезона е на 7 октомври в "Топлоцентрала".
В разговора на Лили Големинова чуйте още какво предстои за "Софийски солисти" и след това.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..
В края на седмицата адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев, за съжаление, трябваше да започнат коментарите с тема, която беше актуална в понеделник: Пореден жалък и неуспешен опит за избор на председател на българския парламент. Но техните разсъждения обхванаха още: В Пътна полиция се правят "реформи" – защо и за кого; "МВР се управлява..