По-малко от 48 часа след като бяха обявени часове за безплатна ехомамография за рак на гърдата в Клиниката по образна диагностика на УМБАЛ „Царица Йоанна - ИСУЛ“ в София се изчерпаха, съобщиха от пресцентъра на лечебното заведение. В рамките на инициативата бяха предвидени 150 безплатни прегледа.
С направление от личния лекар, ехомамографията също е безплатна. Освен това предлагаме и преглед срещу заплащане, обясни началникът на Клиниката по образна диагностика доц. д-р Пламен Гецов. Записването ще стане на същите телефони, добави той.
За извършване на изследвания на млечните жлези общопрактикуващите лекари издават направление, което вече ще е с валидност 60 дни, вместо 30, както беше досега, припомни доц. д-р Пламен Гецов.
Профилактиката, осигурена от НЗОК, включва мануално изследване на млечни жлези всяка година за жени на и над 30-годишна възраст. За жени от 30 до 50-годишна възраст - ехографско изследване на млечни жлези веднъж на две години, за жени от 45 до 69 години - мамография веднъж на две години и за жени на и над 70-годишна възраст- веднъж на три години.
В УМБАЛ „Царица Йоанна - ИСУЛ“ функционира един от големите центрове за комплексно лечение на рак на гърдата в България. Той обединява специалисти от клиниките по хирургия, образна диагностика, онкология и лъчелечение и Отделението по обща и клинична патология.
Според Национален раков регистър от 2017 г. ракът на гърдата е на първо място по честота при жените и представлява 26,8% от всички онкологични заболявания при тях, информираха от ИСУЛ. В България около 68% от случаите заболяването се диагностицира късно – във втори или трети стадий, а в ранен стадий - едва 12%.
В периода 2015-2022 г. през скринингова ехомамография са преминали общо 27 502 жени, посочи заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столична община Иван Василев. Въз основа на данните, предоставени от лечебните заведения, при 18 389 жени не са установени патологични отклонения, тоест са клинично здрави.От 23 до 26 ноември 2024 г. между 16.00 и 22.00 ч., в Културно пространство "Бобина", ще бъде представена експерименталната аудио-визуална инсталация на режисьорката Златина Тенева "Вечерята". Спектакълът проследява завихрянето на семеен конфликт, в който детето неволно се оказва не само наблюдател, а и участник. Инсталацията преплита кино и..
"Контрасти" - изложба, в която си дават топла приятелска среща живопистта и музиката. На 22 ноември известният български художник Панчо Малезанов ще открие съвместна изложба с много обичания български музикант и джазмен Васил Петров. Художникът има зад себе си 30 самостоятелни изложби за малко над 30 години, близо 30 участия в общи художествени..
Пред днешния ден Френско-българската търговска и индустриална камара организира посрещане на новото божоле в София, съобщават от камарата. По стара френска традиция всяка година в третия четвъртък на месец ноември се посреща първото младо вино "Божоле" . Вече близо 20 години тази традиция се спазва и в България. Основна заслуга за провеждането на..
Пет задължителни насоки за проектиране и ремонт на улици и градска среда, които да гарантират безопасност, функционалност и естетика, предлагат общинските съветници от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България и Спаси София". Мерките са обособени в групи: - Пътната безопасност или ясно обозначени пешеходни пътеки,..
Летище София работи нормално при зимни условия, съобщават от пресцентъра на аеропорта. Извършват се процедури срещу обледеняване на самолетите. Летище София призовава пътниците да идват поне два часа по-рано на терминалите преди пътуване.
Условията в планините не са подходящи за туризъм, съобщават от Планинската спасителна служба (ПСС) на Българския Червен кръст (БЧК). Времето е ветровито и облачно. На повечето места има минимална снежна покривка - между 1 и 6 см. Лифтовите съоръжения в курортите не работят заради силния вятър. Няма регистрирани инциденти с туристи през последното..
В началото на месец октомври, Агенция за онлайн маркетингови проучвания извърши национално-представително изследване, което цели да определи навиците и мотивацията на онлайн потребителите. Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо..