"От този паркинг се генерира огромен трафик. Всяка вечер има по няколко мача, за всеки идват около 20 коли и това разнася един огромен фин прах из цялата улица. Всички листа на дърветата са покрити с този прах, ние го дишаме. Само в най-засегнатия участък живеят поне 15-20 деца до 10-годишна възраст. Този паркинг се оказа, че няма нито едно разрешение, нито едно съгласуване, той не съществува с правния мир. Не е отдаден под наем, просто някой си е насипал чакъл и си го ползва, за да може да е удобно за посетителите на спортния център", каза пред Радио София Любомир Костадинов.
По думите му, казусът е абсурден, тъй като обектът е публична-държавна собственост, във войскови район.
"Отдадени са под наем 14 дка от двора на Академията, реално се ползват по геодезически замервания на самата Академия, 22 дка. Причината да се появи паркинга е, че трафикът е толкова голям, толкова много коли идват, дори самите служители на Военната академия влизат в конфликт с другите автомобили. Няма място за всички автомобили", обясни Любомир Костадинов.
Той вече е изпратил сигнал до кмета на Столичната Община и РИОСВ-София. Въпреки многократните сигнали, паркингът функционира от години.
Румяна Гълъбова от дирекция "Климат, енергия и въздух" в Столичната община обясни, че тъй като имотът е публична-държавна собственост, в правомощията на общината е да отправят указания към собственика на имота да предприеме действия.
"В момента се уточнява собствеността, но тъй като това не е общинска собственост не можем да реагираме веднага. Отговорен е собственикът на имота за предприемане на действия и ще бъде направено всичко възможно да бъдат пратени указания за предприемане на действия, които да доведат до недопускане на запрашаване от въпросния обект", посочи Румяна Гълъбова.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..