Те вече имат издадени два албума, но по оношение на концепцията за стила музика, който определя звученето им, все още имат екзистенциални спорове, шеговито разкри Момчил Атанасов.
"Водим се джаз трио, защото форматът е стандартен – пиано, бас, барабани, въпреки че баскитарата не е толкова често срещана в джаз триата. Музиката, която правим не е точно джаз, въпреки че джазът малко отива в тази посока, в Европа, специално. Близо сме, но не сме точно там, централно, в представите за джаз“, посочи той.
В музиката им се долавят и фолклорни мотиви, по-ясно изразени в първия албум.
Барабанистът Юрий Шеве е от германски произход. “А иначе триото беше още по-интернационално в началото, защото имахме басист от Антилските острови – огромен черен басист, който беше душата на триото“, допълва Момчил Атанасов, разказвайки историята.
Запознават се в Музикалната консерватория в Ротердам, където учат в различни департаменти и тримата. Излизат заедно, чисто приятелски, но с течение на времето от разговорите им се разбира, че си допадат и музикално. Рей се оказва дълго търсеният барабанист, доведен в групата от Юрий. Започват супер интензивна работа, свирейки песни от първия албум, след което прекъсват, Рей се прибира на Антилските острови. След седем години се събират отново, Юрий живее в Хамбург, има семейство и две деца.
„Той живееше в Хамбург, а ние навсякъде и беше трудна чисто организационната част, не беше въпрос дали ще се случи, а кога. Трябваше ни сериозен басист и така се появи Хриси“, разкри Момчил Атанасов.
Басистът Християна Вълкова се определя като “музикант, който бори себе си“.
"Още от малка исках да пея, но за да стигна до 8 клас, където вече можехме да запишем “пеене“, трябваше да свиря и на някакъв инструмент, да уча солфеж през годините…Като малка имах интерес към контрабаса от братовчедите ми, които също са басисти. Бас китарата винаги ми е била интересен инструмент, но не съм си представяла, че аз ще я хвана“, разказва Хриси. С Андрония Попова, нейната учителка по пеене остават често след часовете и слушат различна музика. От нея получава насърчение да обърне внимание на бас китарата.
„Дълги години след това ставах свидетел как Момчил търси басист и се опитва да се сработи, но му отказвах, защото не бях свирила, продължи разказа си тя. Въпреки това той я склонява с едно изречение: “От толкова години ми отказваш, а можеше да си се научила“.
„Реших, че е време да хвана бас китарата и да го направя. Намирам свобода в този инструмент и по-скоро намирам себе си“, разказва Християна Вълкова.
“Историята на парчето "Flow“ е много интересна. Вкъщи винаги когато свиря, пускам програмата да записва. Понякога ми идва някаква идея, която веднага изчезва. Никога не мога да повторя едно към едно изсвиреното, но като го имам на запис мога да спра и да го чуя“, разказва Момчил Атанасов.
Вдъхновен и освежен след пътуване из Норвегия, изсвирва пиесата на един дъх. Хриси измисля мелодичната линия на баса в парчето.
"Всъщност мелодията е в баса. Има точно Flow между мелодията в баса и мелодията в пианото, всъщност, те се преплитат, понякога има две паралелни мелодии“, допълва той.
Така Open Source Trio записва пиесата "Flow" непосредствено преди издаването на своя трети албум.
“Много е важно за нас, чисто музикално да изразяваме тотално това, което искаме", казват те.
Можете да намерите тяхната музика в стрийминг платформите и в социалните мрежи.
Чуйте разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..