Данните показват, че има три основни категории купувачи – прагматични, спонтанни и неутрални потребители, каза пред Радио София маркетологът Даньо Димитров.
"Подобно на много други неща в живота, е трудно да се дефинира всеки един от нас постоянно в една и съща категория. Прагматичните потребители са тези, които са по-новото явление. При тях цената е фактор, но по-скоро не е водеща. Хората приеха, че ако така или иначе ще плащат за нещо повече пари, то нека то да бъде с по-високо качество“, посочи Даньо Димитров.
Прагматичните купувачи са предимно хора на възраст между 30 и 55 години със средни до високи доходи. Той добави, че около половината от анкетираните българи попадат в категорията прагматични купувачи.
"Смарт шопингът не е просто лов за отстъпки, той е умело балансиране между цена, качество и предпочитани марки“, коментира Даньо Димитров.
Спонтанните купувачи са тези, които пазаруват импулсно и не се запасяват със стоки.
"Те са по-скоро виждат нещо, искат го, купуват го. Те са по-младият сегмент от потребителите. Неутралните са предимно хора над 55-годишна възраст. Те са най-възрастните купувачи и основният фактор е, че имат ясно дефинирани предпочитания. Предпочитат да пазаруват по-малки количества отколкото да сменят предпочитанията си“, обясни Даньо Димитров.
Данните от проучването показват, че близо 86% от анкетираните сравняват цените онлайн, а 72% споделят, че планират покупките си предварително и са склонни да се запасяват, ако попаднат на добра оферта.
В условията на инфлация и трайно поскъпване на почти всички стоки и услуги, прагматичното "смарт" пазаруване ще се установява като водеща тенденция.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.

Хиляди българи преди четвърт век се обединяват в искането си да остане Родопската теснолинейка. Преди 11 години едно тогава 20-годишно момче, Кристиан Ваклинов успява и вече сме в навечерието на излизането на книгата му, посветена на Родопската теснолинейка. Ето го пред микрофона на фена на теснолинейката и автор на поредицата Боян Бочев:
За богатия и пъстър живот на изпълнителката на „Любовта е море“, която след триумфа си във Вегас се обръща към духовното, става дума в „Адресите на любовта“. Лиана Антонова е певица, актриса, писателка и легендарна столична красавица. С втория си съпруг, изключителния саксофонист Ангел Везнев, гастролират в Австрия, Германия, Швейцария,..
FesTEAval е посветен на чая и чайните традиции от цял свят. За поредното му издание сме с Николай Кандиларов: "Зимата е най-популярна за чай за българина. Но има промяна, има развитие на чаената култура в София. Има интерес, в АйТи сектора особено. Като цяло зеленият чай е по-популярен. Неправилно използваме думата чай за билковите отвари - те трябва..
Театрите ден и нощ - започваме с 13-та " Нощ на театрите " с гостуването на Мария Панайотова и Катерина Миланова:
Кампания "Направи го" - регистрирай бременност до края 2026 и спечели всичко за бебето безплатно за 1 година. Разказът е на Дани Старидолска: "В кампанията, която е целогодишна, всяко семейство може да се запише на сайта ни и да разкаже личната си история: "реших да имам дете сега, защото". Историите остават за целите на кампанията и няма да се..
Изложба "Спирка София: Пазарни дни” - втори фотографски проект от серията, посветена на мултижанровия район около Женски пазар и неговото опознаване. Гостува ни авторът ѝ, журналистът Константин Вълков: "Малко е сложно да снимаш Женския пазар, той е град в града. Едва ли не на всеки ъгъл има нещо цветно. Именно това създава големи проблеми - в..
Българският виолист Симеон Кирков живее и работи в Белгияот 1999 година. Музикалният му път започва от музикалното училище в София, а след казармата, когато е едва първи курс в Музикалната академия, печели конкурс и получава щатно място в Симфоничния оркестър на Българското национално радио: „ Тогава диригент беше Васил Казанджиев, а аз бях..