Той е журналист, преводач и писател. Автор и съавтор е на 5 книги на български и на публикации в сборници и медии в България, Германия, Австрия, Нидерландия, Белгия и други.
"Няколко медийни революции започват с анонса, че предишните медии отмират – печатното слово, вестниците, после радиото, после телевизията, но се оказва, че всичко това оцелява, просто медиите се диверсифицират. Кризата, през която минава нашата професия и медиите – такива, каквито ги познаваме, се дължи на интернет и в частност на бурното навлизане на социалните мрежи и на изкуствения интелект", обясни Андреев.
По думите му, с навлизането на социалните мрежи, "социалната пирамида изглежда се е обърнала". През хилядолетията мнозинството е било водено от елит – аристокрация, политици, учени, писатели, каза той.
"Тези мнозинства през хилядолетията са били безмълвни, а със социалните медии те получиха глас, огласиха се и лека-полека започнаха те да водят, според своя вкус и разбиране, политиците, в случая и медиите, които са длъжни да се подчиняват, защото такава е демокрацията, такава е и пазарната икономика", уточни Александър Андреев.
Той добави, че социалните мрежи не са медии, те са платформи за общуване.
"Фалшивите новини в социалните мрежи се разпространяват 10 пъти по-бързо от нормалните новини. На обществените медии им плащат, за да разпространяват истинските новини. Данъкоплатците плащат пари, за да информират обществените медии правилно и коректно", каза Александър Андреев.
По думите му, можем да се доберем до истината и до обективната информация като следваме няколко правила.
"Първо – да консумираме единствено такива медии, в чиято обективност, правдивост и достоверност сме убедени. Това все още са обществените медии, в по-голямата част от Европейския съюз. Утвърдените печатни издания като The Guardian, Le Figaro, да не ги изброявам. Медийната хигиена изисква да следиш медиите, от които се информираш, да засичаш източниците, включително и когато се информираш от социалните мрежи, можеш да провериш една предполагаема новина откъде произхожда", посочи Александър Андреев.
Още подробности за медийната среда в България можете да чуете в звуковия файл.
Собственикът на една от най-големите български IT компании - SiteGround, Тенко Николов е купил емблематичната столична Къща с ягодите. Новината съобщи самият Николов в социалните мрежи: "Най-после приключих сделката за придобиването на тази красавица. Сега е време да възстановим някогашната ѝ слава". Новият собственик обещава да възстанови..
По време на големите намаления за Черен петък винаги трябва да проверяваме търговеца, от който пазаруваме, посъветва Светослава Шапарова - ръководител отдел Управление на качеството в "Български пощи". Пред Радио София тя каза, че това е най-лесно да се направи като проверим името на електронния магазин в интернет. "Обикновено пострадалите са..
Днес над страната ще преобладава облачно време. Още преди обяд в Западна България ще започнат валежи от дъжд, в планините над 1600 m - от сняг, съобщиха от НИМХ. Вятърът ще се ориентира от северозапад, ще се усили и в Дунавската равнина скоростта му ще достига 10-15 m/s. С него ще нахлува студен въздух и температурите ще се понижат и до вечерта в..
Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и политически анализатор Георги Вулджев и дългогодишният журналист Едуард Папазян. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: - ПП поиска оставките на Явор Божанков и Даниел Лорер - Либерализмът в Европа и САЩ - Футболен обзор в края на годината Подробности по..
Битови отпадъци, строителни материали и автомобилни части - съставът на едно от нерегламентирано образувалите се сметища в град Елин Пелин. Местоположението на изхвърлените ненужни материали се оказва в покрайнините на обработваема площ. В близост до сметището има съмнителни постройки, с охраняващи ги кучета. Пред Радио София кметът на община..
Как да различаваме фактите от фалшивите новини е целта на новаторския проект за дигитална медийна грамотност MediaWise. Той се изпълнява от платформата prepodavame.bg. Един от ключовите компоненти на MediaWise е Тийн мрежата за проверка на факти (Teen Fact-Checking Network / TFCN). Проектът е насочен към ученици от 8 до 12 клас, които имат..