Тя е на световно ниво във всичко, което прави – по талант, по перо, справя се добре и като драматуррг, тя е Елена Телбис – мултифункионален плеймейкър в изкуството.
В нейната скромност тя не желае да я наричат драматург, редом с големите имена като Константин Илиев и Стефан Цанев, но дебютът й за спектакъла “Боклук“ печели награда в Театър 199. Тя показа, че може да пише добре и да прави театър от нищото.
Най-хубавото време е това, с което човек разполага за себе си, твърди акрисата.
"Струва ми се, че трябва да се краде това време независимо дали си в период "много съм заета сега, графикът ми е пълен“, коментира тя.
Специален повод за гостуването на актрисата в предаването “Радиокафе“ бе моноспектакъла “Prima Facie“ (На пръв поглед), който поставя важната тема за насилието над жени, чието представление ще бъде на 19 януари в РЦСИ “Топлоцентрала“.
"Текстът на Сузи Милър е много хубав. За мен поне това е рядкост, да попадна на хубав текст. За мен той е важен тъкмо сега, защото статистиката, че всяка трета жена е жертва на насилие е актуална, за съжаление, а в него се третира тази тема с много точна доза чувство за хумор, за да не навлезе зрителят в някакъв тежък ад, от който няма излизане. За мен всичко е с точните подправки, добре сметнато от авторката, то просто се е изляло“, посочи Елена Телбис.
Интересен факт за авторката Сузи Милър е, че тя цял живот е била адвокат, но практикувайки професията си, тя не вижда нещата да се променят. На всички дела, на които е присъствала, тя разбира как нещата се извъртат, как предполагаемата жертва, която застава на банката за показания от шок и ужас, че се връща към преживяното се обърква, което кара присъстващите да се съмняват, че има някаква нарочност в поведението й.
Сузи Милър се дистанцира от професията си на юрист до такава спенен, че престава да я практикува и се отдава на писането.
“Предпочитам да пиша истории, защото мисля, че по този начин ще стигна до повече хора, защото имам силна убеденост, че това е начинът нещо да се промени“, казва Милър в едно интервю.
“И какво се случва – тя се оказва права, защото след написването на пиесата и след премиерата й, която е в Австралия, се започва да се говори по тази тема, не само от зрителите присъствали на представлението, но разговорите стигат до хората, които пишат законите и практикуват адвокатската професия, впоследствие и във Великобритания и Северна Ирландия. Днес пиесата се играе почти в цяла Европа и съм много щастлива, че я има и в България“, изтъкна Елена Телбис.
Билетите за моноспектакъла "Prima Facie“ с дата 19 януари вече са разпродадени. Една от възможните следващи дати на представлението е 6 февруари.
Говорим ли си достатъчно по важните теми в нашето общество и повече за работния процес върху спектакъла “Prima Facie“ чуйте в разговора с Елена Телбис в звуковия файл.
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..
Ерсин Мустафов от "JEREMY?" споделя пред Александра Илиева и Елисавета Белеганска за своите отношения с Радиото и мястото на българския език: " Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът Косьо..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..