Невинаги намалената стока е най-изгодна за клиентите. Това предупреди в навечерието на Великденските празници Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя препоръча потребителите да сравняват цените на продуктите в различни търговски обекти и да не пазаруват емоционално.
"Ако един търговец е намалил цената на дадена стока, тя пак може като крайна цена да бъде по-висока от тази, която предлага друг търговец", поясни тя.
С наближаването на Великденските празници започват да се появяват характерни за тези дни изделия – козунаци, предварително боядисани яйца, тематични шоколадови фигурки. Макар да се предлагат за първи път тази година, етикетите им вече са цветни, с отстъпки средно от 15-20%.
Съвсем резонно можем да се запитаме дали тези намаления са реални или фиктивни, предупреждават от онлайн платформата.
„Ключовата дума при пазаруването за празниците е „промоции“. Въпросът обаче е дали стоката изобщо някога е била продавана известен период от време на редовна цена или е пусната за първи път и търговецът е решил да постави една стара цена, която никога не е била прилагана в неговия обект, да посочи привлекателен процент намаление и новата цена, която може да се окаже, че не е чак толкова изгодна при съпоставка с налични предложения на други места“, коментира основателят на проекта Габриела Руменова.
Експертът отбеляза, че в световен мащаб промоциите са един от инструментите на специалистите по интегрирани маркетингови комуникации за въвеждане и утвърждаване на нова марка, продукт, услуга. „Идеята е хората за бъдат запознати, привлечени и подтикнати да закупят продукта с предимство пред останалите. За целта се включва и този метод – „промоции“, обясни тя, като подчерта, че в България терминът се прилага в по-широк смисъл. „В резултат на дългогодишни търговски практики, за потребителите у нас той означава намаление, а в потребителското законодателство отговаря на описанието на „способите за продажба“. Именно затова ние считаме, че и при тези акции за отстъпки трябва да се спазват всички законови изисквания, които важат при кампаниите за намаления. Когато на този принцип се предлагат стоки и те са хранителни и бързо развалящи се, преди това трябва да са продавани на редовна цена поне 7 дни“, посочи Руменова.
Дали са истински намаленията трябва да може да установи Комисията за защита на потребителите, като изиска документи - кога стоката е пусната за продажба, на какви цени и как са се движели тези цени във времето. Потребителите обаче също е полезно да правят своите проучвания, защото дори намалението да е реално, няма гаранция, че това е най-ниската цена на пазара в момента за тази стока, подчерта тя. И добави, че дори след намалението, крайната цена може да е по-висока от тази, която ни предлага друг търговец в друг обект за същото нещо.
„Подобни стоки са с известна „добавена стойност“ от емоционална гледна точка, защото са предназначени да донесат радост, особено на по-малките. Въпреки това, да не се поддаваме на този маркетингов трик и да разгледаме дали тези същите или алтернативни на тях изделия не се предлагат на други места при по-изгодни условия. Също така – при избора ни да не бъде единствен критерий обявеното съобщение за намаление“, препоръча още Руменова.
Пожарът, който избухна този следобед в местността "Седми километър" край Стара Загора, вече е под контрол . Светкавичната реакция на властите и мобилизирането на всички налични ресурси предотврати разрастването на огъня във вилната зона. Кметът на..
Сигнал за пожар в Района на местност "Седмия километър" край Стара Загора е получен минути след 15 часа днес. На място са екипи от старозагорската Пожарна. Още екипи от съседни общини пътуват, за да се включат в гасенето, съобщиха от ОД на МВР Стара..
Жителите на хасковското село Крепост настояват за обезопасяване на опасно кръстовище по пътя Хасково-Димитровград на разклона за селото им, съобщава Българската национална телевизия. Кръстовището е на международен път, един от най-натоварените в..
В 5:28 ч. Националният институт по геофизика, геодезия и география към Българската академия на науките регистрира земетресение на 9,2 км североизточно от Кермен, близо до Сливен и Ямбол. Земетресението е с магнитуд 3,3 и дълбочина 10 км. Няма данни за..
Два пожара избухнаха край Велико Търново . Горят сухи треви на две места около изхода на Велико Търново в посока Стара Загора . Пламъците избухнаха малко преди обед . Едното огнище е преди т. нар. “Присовски завои” , а другото на разклона..
Овладян е пожарът в елховските села Стройно, Борисово и Бояново, каза за БНР кметът на общината Петър Гендов. Пожарът възникна около обяд вчера и заради силния вятър бързо обхвана сухи треви и храсти, а кметът Гендов съобщи, че е навлязъл и в горски..
Днес преди обяд ще бъде слънчево. След обяд ще се развива купеста облачност и на отделни места в северозападните и югоизточните райони ще превали и прегърми. Ще духа слаб и умерен източен вятър. Максималните температури ще бъдат между 30° и 35°. Над..
Горят сухи треви и стърнища между елховските села Стройно, Борисово и Бояново в Елховско, съобщават от полицията в Ямбол. Към момента няма опасност за населените места, но силният вятър затруднява гасенето. Огънят е тръгнал в обедните часове от пътя..
Днес, рано сутринта, започна разчистването на дерайлиралите цистерни край симеоновградското село Пясъчево. И тази сутрин на място са десетки служители на пожарната, НКЖИ и други компании. До късно снощи е продължило обливането с вода на част от..
Пожар обхвана около 20 имота в покрайнините на сливенското село Селиминово вчера следобед. Изгорели са стопански постройки, спасени са домовете на хората. Пожарът е потушен. О гънят е тръгнал от източния край на селото и заради силния вятър се е..
Студио на Радио Стара Загора
Телефон на слушателя
тел. 042 616440
Email: efir@radio-sz.net
Нюзрум на Радио Стара Загора
тел./факс 042 604227
Email: rsz@radio-sz.net
Рекламен отдел
тел. 042 616431, 042 616432
Email: reklama@radio-sz.net