България е една от държавите, които ще разработят ключови показатели за безопасността на движението по пътищата, които ще се прилагат в Европейския съюз през следващото десетилетие.
Понастоящем, политиката по безопасност на движението по пътищата в държавите-членки на ЕС, се оценява на национално и на централно европейско ниво, като се използват ключови показатели, касаещи травматизма, изчислени като брой загинали, брой ранени и брой пътно-транспортни произшествия на един милион души население.
На национално ниво, Министерски съвет прие Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата. Предвижда се задължителното обучение да обхване децата и учениците в системата на предучилищното и училищното образование, като се направи анализ на образователните ресурси и необходимостта от актуализация на обучителните програми. Въвежда се приемственост на обучението в началната и средната училищна степен с обучението за придобиване на свидетелство за управление на моторно превозно средство.
„С промените в Закона за движение по пътищата, касаещи обучението на младите шофьори, трябва да търсим решение на проблемите, свързани с безопасността на движението и на поставените цели за намаляване на травматизма и жертвите на пътя в Плана и Стратегията на Европейския съюз в периода 2020-2030 г.“ – коментира Халил Летифов, председател на Парламентарната група по транспорт в Народното събрание. Според него, самата форма на обучение трябва да започне от най-ранна детска възраст, за да може да се формира модел на поведение и устойчиви навици по отношение безопасността на движението. За съжаление, в България това все още е проблем.
„Всички ние, по един или друг начин, сме участници в движението, затова, трябва да имаме отношение към него, чрез култура на поведение, търпимост към другите. Много често говорим за агресия на пътя. Всичко това намира приложение в тази Концепция“ – коментира Малинка Бондаренко, зам.-председател на СБА. Според нея, препоръката е да се въведе едно по-задълбочено обучение, не само за учениците до 7 клас, а и за тези до 12 клас, като в детските градини и в предучилищната възраст, също трябва да има такова обучение.
„В последствие вече е важно каква система за обучение ще се избере в автошколите” – категоричен е Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според него, след това трябва да се продължи с обучението на кандидатите, които вече имат свидетелство за управление, което е много важен акцент.
Репортажа на Иван Лазов и Биляна Славчева можете да чуете в звуковия файл – >
Финансовата децентрализация за общините, финансовото обезпечение на инфраструктурните проекти по места и готовността на местните власти за въвеждане на еврото. Това са част от темите, поставени от кметовете на общото събрание на Националното сдружение на общините в България. „България е една от малкото държави, в която няма финансова децентрализация..
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..