Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Огромно свлачище затвори пътя Кричим - Девин

| обновено на 11.02.15 в 08:31
Снимка: Радостина Чернокова
Пътят Кричим - Девин е затворен заради свлачище. Късно снощи близо 3000 куб. метра скална маса затрупа пътния участък. Няма пострадали. Пътят е затворен както за леки и тежкотоварни автомобили, така и за пешеходци, защото теренът е опасен.

Очаква се движението да бъде възстановено до обед, каза за предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“ инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ.

Най-сериозни проблеми заради свлачищата има в района на Родопите. Самата геоложка обстановка там предразполага към развитието на подобни процеси,
допълни той.

Най-сериозните проблеми са в районите на Кърджали и на Смолян. В Кърджали имаме второкласен път между Момчилград и Крумовград, който е прекъснат заради активизирането на свлачищен процес. В Родопите имаме затруднение с преминаването между Доспат и Батак. Там се осъществява в една лента. В Пловдивска област, където е връзката между Кричим и Девин снощи се срутиха близо 3000 кубически метра скална маса върху пътя.

До пътя е река Въча и не може скалите да бъдат бутнати в нея, защото се използва за изпускане на язовири
, каза Златев. Направени са проучвателни работи и на свлачището край Малко Търново. Възстановителните работи ще започнат до две седмици, прогнозира той.

Незабавни действия се предприемат и за срутванията в Кресненското дефиле. Очаква се изборът на изпълнител на укрепителните дейности край Мурсалево.

В Северозападна България имаме проблеми в Монтанско и Видинско. Там са по-скоро свързани с преовлажняването на пътни насипи, които в резултат от това имат средни до големи деформации и пропадания. В Сравнение с процесите, които наблюдаваме в Родопите, като интензитет и брой, са значително по-малко.

Най-спешните ремонти, които предстоят, са тези за възстановяване на прекъснатите пътища край Крумовград и между Девин и Доспат, допълни Златев. Приоретизиране на ремонтите правят дирекциите на АПИ във всяка област. 

В Родопите пътната мрежа не е толкова гъста и всяко затваряне на такъв път означава обход от минимум 20 – 30 километра, което за местното население е доста натоварващо и финансово, и времево.

Щетите върху пътната инфраструктура от свлачищните процеси към понеделник надхвърлят 20 милиона лева, каза Златев.

Агенцията има предвиден финансов ресурс за прекъснати участъци, но той е недостатъчен. За тази година са предвидени около 7 млн. лева, с които е трябвало да бъдат завършени и обекти, останали от 2014-а, каза Златев и уточни, че се търси допълнително финансиране:

Единият вариант е с външно финансиране по ОП "Околна среда", а другият – чрез съдействие от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.

В участъците, където се изграждат нови пътища, сe осигуряват съоръжения, чрез които да бъде намален рискът от подобни проблеми, но участъкът между Девин и Кричим е строен през 70-те години на миналия век, допълни инж. Георги Златев.

Черноморските свлачища са едни от най-мащабните в страната. Единствената им конкуренция са свлачищата по Дунавското крайбрежие, допълни директорът на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Два валяка са били опожарени на бул. "Захари Стоянов"

Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..

публикувано на 09.05.19 в 09:44