В община Мездра възстановяват щетите от пороя. Обилните валежи през нощта наводниха десетки сгради и прекъснаха транспортни връзки. Заради наводнено кухненско помещение няколко дни ще остане затворена детската градина "Мир". Бедствено положение бе обявено в Мездра, след като поройните дъждове вчера предизвикаха наводнения в десетки сгради, прекъснаха транспортни връзки и активираха свлачища. Обстановката в общината се нормализира, съобщи кметът на община Мездра Николинка Кътовска. Наводнени са десетки жилищни и обществени сгради в ниската част на град Мездра.
Екипи на Пожарната и общината отводняват жилищни и обществени сгради, дворове и улици в ниската част на града. Десетки сигнали за залети приземни помещения от обилния дъжд и високите подпочвени води са подадени на телефон 112. Разчиства се и рухналата подпорна стена в частен имот в село Боденец. Голям проблем, по който ще се работи още няколко дни, е възстановяването на жп линията от Мездра към Враца при село Руска Бела. Там пороят е отнесъл баластровата призма и е спряно движението на влаковете по този коловоз. Използва се обходна линия през жп гара Мездра-юг.
Заради наводнение е изключено електрическото управление на жп маршрутите към Роман. Те се пренасочват ръчно. Друг проблемен участък по второкласния път към София през Искърското дефиле се разчиства свлачище между село Люти брод и Ребърково. Там има огромни камъни и паднали дървета, а движението е ограничено само в едното платно. Наред с възстановителните работи се прави оценка и на щетите.
Нивото на река Искър и притоците ѝ на територията на община Мездра спада. Използва се обходна линия през жп гара Мездра-юг. Отстранява се и свлачище по второкласния път към София през Искърското дефиле.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..