Красимира Владова е собственик на козметичен салон. Чувала е за проверките от Министерството на културата, но никак не е наясно какво трябва да направи, за да уреди авторските права на музиката, която пуска на своите клиенти. В същото време е притеснена да не й наложат глоба. „Знаем обаче, имаме дебати и не знаем към кого да се обърнем. Моля да ни съдействате, да ни кажете какво да правим, защото просто не знаем“, посочи тя.
Някои салони за красота вече недоволстват, защото според тях музиката не е пряко свързана с обекта на тяхната дейност. Наясно са обаче, че глобите са солени - между 2 000 лв. и 20 000 лв. В салона на Силвия Момчева вече са минавали проверяващи. „Влязоха и казаха, че е платена услугата за радиото и трябва да си заплатя, за да слушаме тук радио. Аз съм си намерила алтернативен начин. Имам включена кабелна телевизия и не слушаме радио“, обясни тя.
Към момента има две организации за колективно уреждане на права за България. За улеснение от Министерството на културата са публикували на своята интернет страница информационен материал, озаглавен „Ако Вашият бизнес се озвучава с музика“.
Закупуването на лиценз от Музикаутор и Профон е единственият начин търговските обекти да спазят закона. Това съобщи мениджър “Лицензиране публично изпълнение” в Музикаутор Момчил Даскалов по повод проверките:
"Целият този лиценз ние го брандирахме под марката "Мusic Pro" и по този начин го предлагаме на ползвателите, за да могат по-лесно да го възприемат. За фризьорските или козметичните салони цената е на квадратура, като под 30 квадрата тя е една и съща. Около 10 лева на месец за целия лиценз. Ако са по-големи и луксозни, цената нараства според квадратурата."
При ресторантите сумата се определя на базата на категоризацията и броят столове и може да достигне до 20 лева годишно за стол, уточни Даскалов.
Паралелно с кампанията на Министерството на културата един път годишно общините също започват контролна дейност за спазването на авторските права. Между 15 и 20% от хотелиерския и ресторантьорския сектор у нас плаща авторски права за музиката, която звучи в обектите, показват данните на Музикаутор.
С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни температури и сланите, пожари унищожиха над 2000 декара лозя през лятото. Втора изключително трудна година за лозарите от региона, тъй като климатичните аномалии продължават, а пожарите унищожават..
Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството. В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..
НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..
Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..
Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров. От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са категорични, че няма връзка между повишението на..
Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..
Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..