Кметът на Поморие Иван Алексиев първи поиска процедура за преразглеждане на концесията на летището. Ако не се поставят двата аеропорта в Бургас и Варна в конкурентни условия, от ГЕРБ дори се заканват да поискат разваляне на концесията:
След близо 8-годишна битка с управляващите от ГЕРБ за запазването на летището в Равнец, стана ясно, че те вече разпознават тази моя идея за използването му, като обща, каза депутатът от „Продължаваме промяната“ Константин Бачийски.
„През 2019 година водихме битка летището да не бъде разделено на части. Бяхме направили и подписка в защита на летището, събрахме над 3000 подписа само за 2 дни. Една част от тези хора дойдоха на Общинска сесия, като това предложение на Общината отпадна.
От концесионера на летищата във Варна и Бургас ни отговориха:
„Както и до този момент, „Фрапорт“ продължава да полага всички усилия за развитието на трафика на Летище Бургас и Летище Варна, в съответствие със своите ангажименти като отговорен концесионер на двата морски аеропорта. Ние осигуряваме възможно най-доброто и безопасно обслужване на всички пътници, посетители и клиенти, като те са отворени за пътнически и товарни полети 24 часа 7 дни в седмицата, през цялата година. Промотирането на двете летища за привличането на повече маршрути пред авиокомпаниите се осъществява непрекъснато и е по еднакъв начин за Варна и Бургас.
През 2022 г. Летище Бургас обслужи 1,63 милиона пътници и 12 293 полета което бележи впечатляващ ръст от 72%, спрямо 2021 г., въпреки липсата на полети от Руската Федерация, Украйна и Беларус. Лято 2022 г. бе изключително успешно за бургаското летище, като бяха оперирани редовни и чартърни полети до 75 дестинации от 23 държави, изпълнявани от 42 авиокомпании, като това е повече от обслужения брой пътници на Летище Варна, където през 2022 г. са обслужени 1,48 милиона пътници със 11 420 самолетодвижения.
Летище Бургас и Летище Варна бяха представени на световните туристически изложения в Париж и Лондон и ние непрекъснато работим с авиокомпаниите в посока откриването на нови маршрути за двете летища. Нещо повече, Летище Варна и Летище Бургас бяха промотирани на специално „роудшоу“ в Полша, организирано от Алианс Българско Черноморие, с подкрепата Министерство на туризма на Република България, провело се в периода 24-28 октомври 2022 г., на което бяха осъществени много B2B срещи, насочени за разгръщането на потенциала на летищата за полския пазар.
Инвестиционната програма за Летище Бургас се изпълнява също по план и в съгласуваност с Министерство на транспорта на Република България. Същевременно, “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД не спира да инвестира в инфраструктурата на морския аеропорт. От началото на концесията, повече от 101 млн. евро са били инвестирани в проекти за Летище Бургас. В настоящия генерален план в периода от 2022 до 2026 г., планира да инвестира повече от 50 млн. евро за следните проекти на бургаското летище:
- Изграждане на фотоволтаична централа за собствената консумация на електричество;
- Завършване на разширяването на перона и инсталиране на ново перонно осветление;
- Разширение на сервизната зона и изграждане на хале за поддръжка на самолетообслужваща техника;
- Рехабилитация на пистата, вкл. нова светосистема;
- Обновяване на зони от Терминал 1 и подготовка за работа в режим „Шенген“;
- Започване на разширението на Терминал 2 „Заминаващи“ – проектиране и разрешение за строеж.“
По окончателни данни произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Сливен през 2023 година е 2,3 милиарда лева по текущи цени, съобщават от Териториално статистическо бюро – Югоизток, „Статистическо бюро“ клон Сливен. Това нарежда областта на 17 място в страната. В сравнение с 2022 г. обемът брутен вътрешен продукт БВП се е увеличил с..
Произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Бургас през 2023 г. възлиза на 8 458 млн. лв. по текущи цени и е с 14.4% по-голям в сравнение с 2022 година. Делът на БВП за област Бургас е 4.6% от общо произведения за страната, съобщават от Териториално статистическо бюро – Югоизток, клон Бургас. По БВП на човек от населението област..
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от него трябва да бъдат и новите данъчни промени. Както вече е известно представянето му беше отложено със седмица. Ресторантьорите вече няколко месеца алармират, че скокът на данък добавена стойност..
Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните вериги. Депутатите трябва да се заемат незабавно с проектозаконите за ограничаване на търговските надценки на основните хранителни стоки. За това призоваха обществените организации, които организираха..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..
С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..
Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като правителство няма да се увлечем от популизъм, но ще направим необходимото за нормалното функциониране на пазара. Това заяви премиерът Росен Желязков. Той посочи, че ще бъдат разгледани всички елементи по..
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от..
Произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Бургас през 2023 г. възлиза на 8 458 млн. лв. по текущи цени и е с 14.4% по-голям в сравнение с 2022..
Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните..