От ситуацията обаче най-потърпевши са пътниците. Подобен е случаят с Катя Тодорова, чиято почивка в Португалия завършва не в София .. а в Скопие. „Тръгна нормално със закъснение от 2-3 часа. Нашата изненада беше, когато мислейки, че вече наближаваме България, се оказа, че няма да можем да кацнем на летището в София, а в Скопие. Може би около 2 часа в Скопие нямахме никаква информация за това какво ще се случва, ще се нощува ли, ще се лети ли“, разказа тя. Впоследствие близо 300-та пътници са извозени да пренощуват с автобуси в хотел около северномакедонската столица. „Предприех да си търся по съдебен път някаква претенция от наша страна. В крайна сметка имах запазен хотел в София, защото пристигахме около 2 ч. през нощта. Използвах фирма, която се занимава, но до момента, наближава отново ноември, нямаме никакво обезщетение или информация какво се случва. Уведомена бях, че се водят дела, но изискват много време“, допълни тя.
Закъснението и отмяната на полети се отразява негативно и на туристическия бранш – както на хотелиерите, така и на туроператорите. Според тях, проблемът зачестява през последните години
„Нямаше го този проблем с национални превозвачи, но сега виждаме, че започва да се случва и с тях. За нискотарифните е разбираемо. При всички случаи трябва да се вземат някакви мерки. Специално при хотелиерите, ако полетът не кацне, този турист си губи нощувката. Да, но хотелиерът за това нещо. Има застраховки, не че няма. В много случаи обаче те падат. Или ангажиментът, който се свежда до авиокомпанията да предостави храна и хотел, добре, обаче туристът губи една нощувка от почивката си. Хотелът няма да му я възстанови, не е по вина на хотела“, коментира Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара. Тя посочи като пример случай с нейна клиентка, която заради забавяне на полет към Лондон на британски превозвач, е изпуснала прекачване до Чикаго.
Засиленото търсене на пътувания след Ковид пандемията, най-вероятно доведе до проблема с полетите, коментира и Деница Колева, управител на туристическа агенция и заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара.
Според нея повечето нискотарифни авиокомпании нямат хора по места и затова пътниците трябва да реагират бързо при закъснение или отмяна на полет. Тя допълни, че ситуацията за бранша е сложна, а една от причините за това е, че законодателят прехвърля отговорността в тези ситуации към туроператора. „При отмяна или закъснение на полети, туроператорът е безсилен, но пътниците търсят решение от него. Има европейска директива, която е редно авиокомпаниите да спазват. 14 дни преди самото пътуване, превозвачът има право даже да анулира полет, но когато това се случи по-краткосрочно, тогава проблемът е сериозен и защото туроператорът се е обвързал с нощувки на мястото на дестинацията, на която трябва да отиде. Започва се една комуникация по електронни пощи. Туроператорът се явява посредник, макар и той да е организатор на самото пътуване, в един момент се оказва, че трябва сам да си реши въпросът с логистиката“, посочи Колева.
Преди дни, министърът на транспорта Георги Гвоздейков обясни пред "Нова телевизия", че оттук нататък ще се налагат глоби на превозвачите при случаи на отменени полети. Той призова и потърпевшите да търсят помощ директно от министерството.
Фирмата, която предлага парасейлинг, при падане от който загина 8-годишното момче в Несебър, не е била проверявана от Инспекцията по труда за спазване на трудовото законодателство. Такава проверка предстои. Днес екип на бургаската Инспекция по труда провери за нередности хотел в Слънчев бряг. В акцията се включи и министърът на труда и социалната..
Хотелиери от Слънчев бряг обмислят протест, срещу липсата на ред и законност в най-големия български курорт, който е 75% държавен. Това съобщи за БНР Бургас Веселин Налбантов, заместник-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. По думите му превозни средства, теглени от животинска тяга не би трябвало да бъдат в..
Ресторанти, барове, кафенета и други заведения все по-често имат дигитални менюта с предлаганите от тях храни и напитки. Те обаче могат да се използват само като допълнение към традиционните, но не и да ги заместят, коментира по БНР основателят на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. „Закачени са на чадърите на плажа или са..
Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината. Стъпки за учредяване на Национален..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място. Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава. Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..
Фирмата, която предлага парасейлинг, при падане от който загина 8-годишното момче в Несебър, не е била проверявана от Инспекцията по труда за спазване..