Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Имаме 14 дни да потърсим правата си за некачествена туристическа услуга

Снимка: Archive

Потребителите имат право да предявят рекламация за некачествена туристическа услуга до 14 дни от установяване на несъответствието с договореното. Това припомни основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Поводът е сигнал на дама, която си е запазила настаняване в хотел на Българското Черноморие чрез туристическа агенция, но е била настанена в по-ниско бюджетна стая от тази, за която е била офертата и за която е заплатила. От туристическата агенция отказали да върнат разликата в цените между по-евтината и по-скъпата стая с аргумента, че не ги е информирала за проблема незабавно. Така било записано и в общите условия на фирмата.

„Независимо какви уговорки са направени от търговеца – писмено или устно, те са невалидни, ако противоречат на закона“, категорична е Габриела Руменова. Тя обясни още, че търговецът няма право да съкращава дадения със закон 14-дневен срок за предявяване на рекламация за услуга с каквито и да било аргументи, както и да ограничава начините, по които потребителят да подаде своето оплакване – по имейл, в офиса, по пощата или както намери за добре.

Съгласно Закона за защита на потребителите, когато услугата не съответства на договора, потребителят има право да получи услуга, която съответства на договора. Когато изпълнението на услугата в съответствие с договора не е възможно напълно или частично или е незаконно, или би причинило непропорционални разходи за търговеца, потребителят има право на намаляване на цената при частично изпълнение на услугата или да развали договора.


По публикацията работи: Нина Рангелова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Габриела Руменова: Намаляването на количеството в опаковките заблуждава потребителите

Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..

публикувано на 16.02.25 в 08:16
Теменужка Петкова

Петкова: 28.8% е бил спадът в оборотите на големите вериги в деня на бойкота

С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..

публикувано на 15.02.25 в 12:56
Министър-председателят Росен Желязков

Извънредно съвещание на правителството заради цените на хранителните стоки (ОБНОВЕНА)

Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като правителство няма да се увлечем от популизъм, но ще направим необходимото за нормалното функциониране на пазара. Това заяви премиерът Росен Желязков. Той посочи, че ще бъдат разгледани всички елементи по..

обновено на 15.02.25 в 12:36

Бургазлии: Между съмнения за картел и скептицизъм относно бойкота на големите вериги

Картелно споразумение стои зад високите цени на основните хранителни продукти. Така коментираха някои бургазлии причината да се стигне до бойкот на големите търговски вериги. Днес обаче повечето хора подкрепиха протеста само символично, защото магазините в Бургас отново бяха пълни.  Нищо необичайно не се случи днес в Бургас, въпреки призивите за..

публикувано на 13.02.25 в 17:20

Общинските съветници от ГЕРБ в Бургас настояват за ремонт на част от пътя Бургас-Варна

Пътят Бургас – Варна е част от републиканската пътна мрежа, като с разширението му километри преди Поморие до Слънчев бряг и с изграждането на Северния обход бяха улеснени пътуващите на север. Малък участък, който остана, от т. н Тромпет до  Военния дом на Сарафово, не е ремонтиран от години и е в крайно лошо състояние. През него преминава целият..

публикувано на 13.02.25 в 14:00

Туристическият бранш очаква реални мерки срещу сивия сектор

Реални мерки срещу сивия сектор в туризма очакват от бранша преди новия сезон. Това коментира пред БНР-Бургас Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара: "Виждате какво става-нелегални екскурзоводи, постоянно слушаме истории на пострадали от нелегални туроператори. Отделно апартаментното отдаване на..

публикувано на 13.02.25 в 13:30

Денят без пазаруване не опразни магазините в Ямбол

Обявеният за Ден без пазаруване в големите търговски вериги не опразни магазините в Ямбол. Клиентите са значително по- малко, а охранителните служители видимо изнервени.  В предобедните часове във веригите пазаруват предимно пенсионери. Повечето от тях знаят за обявеният бойкот на  хипермаркетите, но не виждат смисъл от него. "С каква цел е този..

публикувано на 13.02.25 в 12:30