Министърът на туризма Мирослав Боршош проведе среща с представители на Националния борд по туризъм, на която обсъдиха предстоящите законодателни промени в Закона за туризма, маркетинговите и рекламните стратегии, развитието на отделните видове туризъм, както и необходимостта от дигитална трансформация в сектора.
„Имаме натрупани проблеми през годините, но ефективната работа, особено по инфраструктурните въпроси, е ключова за сектора. Ще предприемем всички необходими стъпки за подобряване“, заяви министърът. Той допълни, че Министерството работи в тясно сътрудничество с бранша, като Националният борд по туризъм има представителство във всички работни групи, включително и в двете новосъздадени – за визовата политика и за здравния туризъм.
Сред основните теми на срещата бе и необходимостта от създаване на единна комуникационна стратегия и модернизиране на маркетинговите подходи за представянето на България като туристическа дестинация. Обсъдена бе и дигиталната реформа, неизбежна за развитието на сектора. Липсата на детайлни анализи за туристическия поток към страната ограничава възможността за целенасочено и ефективно управление на ресурсите, предназначени за реклама и маркетинг. Министър Мирослав Боршош сподели, че са предприети мерки в тази насока и поясни, че без реални данни за очакванията и предпочитанията на чуждестранните туристи, е невъзможно да се изгради ефективна стратегия за развитие на туризма.
На срещата бе обсъден и въпросът за туристическия гаранционен фонд, който ще осигури допълнителна стабилност за бизнеса и ще създаде механизми за защита както на туристите, така и на туроператорите.
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..
Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи. Новите цени са определени с министерско постановление за промени в наредбата за реда за определяне на цени на частни имоти, които държавата иска за свои нужди. С промените в наредбата на практика, при отчуждаване от страна на държавата на определен имот, който е..
От 1 януари догодина в Ямбол таксата за битови отпадъци ще се определя според броя на реалните ползватели на имота, съобщиха от общината. Промяната е в изпълнение на изискванията на Закона за местните данъци и такси и цели по-справедливо разпределение на разходите за услугата. Досега таксата се изчисляваше като промил върху данъчната оценка на..
Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..
Заведение, което работи без категоризация, констатираха контролните органи при масова проверка в Созопол. Представители на пет институции - на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите, Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция, Националната агенция за приходите и Община Созопол участват в съвместна акция за..
Правителството създаде държавно дружество "Магазин за хората". Разпореждането за образуването му беше взето на днешното заседание на кабинета. Дружеството "Магазин за хората" ще осъществява търговия с хранителни и промишлени стоки. Държавните магазини ще предлагат с приоритет продукти от първа необходимост на български производители. Целта на..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български..