Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя грамаж. Макар подобна практика да не може да бъде санкционирана, тъй като информацията е коректно посочена, потребителят е възможно да се заблуди и това е в ущърб на неговите икономически интереси, посочват от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
„Купуването на храни в насипно състояние, когато е възможно, спестява средства от опаковките. Освен това ни дава възможност да следим за качеството и колко реално тежи продуктът, особено на фона на вече познатото явление за запазване размера на потребителските опаковки, но намаляване на съдържанието в тях.“, каза Габриела Руменова – основател на потребителската платформа.
Тя даде пример със сапун, който преди време е тежал 100 грама, а сега е 90 грама, но опаковката е с напълно същите размери:
„Когато ми направи впечатление, че този сапун е намалял, се досетих, че имам един останал отпреди и той май беше по-голям. Намерих го и забелязах, че опаковката е абсолютно една и съща. На едната пише 100 грама, на другата – 90 грама. Дори когато човек го вземе в ръка, усеща разликата. Новият сапун беше по-мъничък, но потребителят не усеща тази разлика, когато пазарува в магазина.“
Руменова обясни, че това явление се нарича шринкфлация – икономически термин, който е сбор от думите „свиване“ и „инфлация“.
„Когато опаковката се запазва във вида, в който е позната за потребителите, но се намалява тежестта на съдържанието в нея, търговците разчитат, че те ще продължат да бъдат конкурентни и техните клиенти няма да се оттеглят, защото няма да забележат, че плащат въздух, когато цената е същата или малко по-висока“, добави тя.
В област Сливен и съседните области няма установени огнища на шарка по овцете и козите, но се въвеждат мерки за ограничаване на разпространението на заболяването. Това е решено на заседание на Областна епизоотична комисия. Една от мерките е забрана за изкупуването на мляко от област Пловдив, за което са уведомени сливенските преработвателни..
Министърът на туризма Мирослав Боршош посети археологическия резерват "Деултум " в село Дебелт, който е един от най-значимите обекти в община Средец. По време на срещата с кмета на общината инж. Иван Кичев и местни власти, министър Боршош подчерта важността на развитието на общини с туристически потенциал, които все още не са активно представени на..
Старият Несебър стана домакин на церемонията Summer Bright Awards 2025, която събра представители на българския бизнес, туризъм и култура. Българското национално радио бе основен медиен партньор на събитието, а сред официалните гости присъства генералният директор на БНР Милен Митев. Церемонията се проведе на борда на 85-футова яхта и отличи..
Предложенията за работа във всички сектори през юли намаляват, показва анализът на водещата платформа за онлайн обяви в страната. Според данните от месечния анализ, през юли се отчита спад с 12% или над 5000 работни места по-малко в сравнение с юни. Продължава да се регистрира спад на предложенията за работа и на годишна база, като през юли той е 7%..
Започна прибирането на слънчогледа в Ямболска област. Добивите са ниски, а качеството на много места влошено. Над 473 000 декара са засети със слънчоглед в областта, прибирането му е в начален етап, а добивите са далеч под очакванията на стопаните, коментира председателят на Регионалния съюз на зърнопроизводителите Стоян Александров:..
От Института за пазарна икономика предупреждават, че повишаването на осигурителните вноски носи риск от обедняване на работещите, увеличаване на домакинствата под линията на бедност и ръст на неравенствата. Изводът е от анализ по темата за осигурителната тежест, в който се припомня, че в средносрочната бюджетна прогноза вече е заложено увеличение на..
Министърът на туризма Мирослав Боршош се срещна с кметове от черноморските общини и областния управител на Бургас за да начертаят обща стратегия за реклама на Южното Черноморие и създаването на общ туристически продукт.Към Областна администрация ще се създаде специализирано координационно звено по туризъм, което заедно с Министерството ще работи в тази..
Старият Несебър стана домакин на церемонията Summer Bright Awards 2025, която събра представители на българския бизнес, туризъм и култура. Българското..
Министърът на туризма Мирослав Боршош посети археологическия резерват "Деултум " в село Дебелт, който е един от най-значимите обекти в община Средец. По..
Предложенията за работа във всички сектори през юли намаляват, показва анализът на водещата платформа за онлайн обяви в страната. Според данните от..