Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Министър Боршош: Работим за новата рекламна концепция на България

Дигиталната трансформация, нова рекламна концепция и утвърждаване на България като целогодишна туристическа дестинация са основните приоритети, по които министерството на туризма вече работи. Това сподели пред народните представители министър Мирослав Боршош по време на блицконтрола в ресорната парламентарна комисия.

Основните предизвикателства в сектора са свързани с осигуряването на целогодишна заетост в индустрията и повишаване на конкурентоспособността на България на международния пазар. Министерството осъществява активна комуникация с компетентните институции за облекчаване на процедурите по наемане на работници от трети страни. Дългосрочните мерки включват реформи в образованието и създаване на стимули за младите хора да се реализират в туристическия сектор. Министърът посочи, че едва 25-30 процента от тези, които завършват „Туризъм“, се реализират в сектора и добави: „За мен е от първостепенно значение кадрите в туризма да бъдат формирани и обучени тук, да са българи - българите да работят в българския туризъм. Това е най-голямата цел от гледна точка на демографската криза и задачата да задържим кадрите на нашия трудов пазар - ако хората намират работни места в туризма, те ще остават в страната.“- заяви министърът.

Същевременно теми като повишаване качеството на националния туристически продукт, защита интересите на потребителя и намаляване на административната тежест върху бизнеса ще бъдат сред водещите акценти в работата на министерството.

„Първата и основна задача пред екипа на Министерството на туризма е изготвянето на промени в Закона за туризма и подзаконовата нормативна уредба. Ще бъдат предложени промени в наредбите за категоризация на местата за настаняване, регистрация на стаи и апартаменти за гости, както и за сертифицирането на СПА, уелнес и балнеолечебни центрове. Сред приоритетите ни е и разработването на Наредба за устройството и ползването на преместваеми обекти в националните курорти и морските плажове, с цел постигане на по-голям ред и прозрачност.“ – акцентира министър Боршош.

Министерството на туризма ще работи за създаването на Гаранционен фонд за защита на потребителските права. Ще бъдат проведени национални информационни кампании, които да повишат осведомеността на туристите относно правата им. Важен аспект е и засиленият контрол върху туристическите услуги, с цел гарантиране на високо качество и добри стандарти в предлагането.

Депутати проявиха интерес и към инициативата на Министерството на туризма за създаване на карта на недостъпните и труднодостъпните туристически и културно-исторически обекти, която министър Боршош обяви преди дни. „Множество туристически и културно-исторически обекти се нуждаят от рехабилитация на пътната мрежа до тях. Лошото състояние на пътя е причина да намалява интереса на туристите, независимо колко значими са обектите. Ще разчитам на  местната власт за информация за пътната инфраструктура на довеждащата инфраструктура на територията на техните общини.  За тази цел ще работим с НСОРБ и туристическите сдружения по места, за да обобщим в кратки срокове данните в единна карта на недостъпните и труднодостъпните туристически обекти.“ – заяви министър Боршош.

Министерството предприема цялостно преразглеждане на рекламните и маркетинговите дейности, като ще се акцентира върху ефективността на вложените средства.

„Ще бъде разработена нова единна концепция и рекламни продукти за бранд „България“ и ще се въведе изцяло нов подход за представяне на различните видове туризъм.“, каза Мирослав Боршош в отговор на въпроси от членовете в комисията и добави: „Основната цел е да насочим ресурсите към най-правилните канали на целеви пазари за максимален ефект.“

 „Министерството ще насочи усилията си и към дигитална трансформация на българския туризъм и чрез обновяване на Националния туристически портал (bulgariatravel.org), който трябва да се превърне в съвременна интерактивна информационна платформа и с мобилно приложение“, подчерта още министър Мирослав Боршош.

В отговор на въпрос от председателя на Комисията по туризъм Танер Али за очакванията на министерството за летен сезон 2025 г. министър Мирослав Боршош сподели: „Надявам се сезон 2025 окончателно да заличи следите от Ковид кризата и да надхвърлим най-добрите до момента резултати от 2019 година. Чрез добра реклама и маркетинг на планинските курорти, като дестинация за летен отдих, положителните резултати могат да станат по-добри. Водим активни разговори за съвместни инициативи и с тях, така че резултатите от 2025 г. да са значително по-добри от предишните.“

Министър Мирослав Боршош допълни в отговор на въпросите към него, че е създадена нова работна група за развитие на медицинския туризъм, където България има отлични предимства и огромен потенциал. „Целта е да очертаем конкретни стъпки за утвърждаване на страната като привлекателна дестинация за здравен и медицински туризъм. Вече сме локализирали държавите с интерес към нас в тази област, с които потенциално да подпишем споразумение с техните здравни каси.“- сподели допълнително министърът на туризма.

В рамките на изслушването си Мирослав Боршош представи и екипа, с който ще реализира приоритетите от управленската програма на правителството в сферата на туризма.


По публикацията работи: Ивайло Пеев

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Слънчев бряг

Веселин Налбантов, БХРА: Обмисляме протест в Слънчев бряг

Хотелиери от Слънчев бряг обмислят протест, срещу липсата на ред и законност в най-големия български курорт, който е 75% държавен. Това съобщи за БНР Бургас Веселин Налбантов, заместник-председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. По думите му превозни средства, теглени от животинска тяга не би трябвало да бъдат в..

публикувано на 21.08.25 в 13:00

Дигиталните менюта в заведенията може да са допълнение, но не и алтернатива

Ресторанти, барове, кафенета и други заведения все по-често имат дигитални менюта с предлаганите от тях храни и напитки. Те обаче могат да се използват само като допълнение към традиционните, но не и да ги заместят, коментира по БНР основателят на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“ Габриела Руменова. „Закачени са на чадърите на плажа или са..

публикувано на 21.08.25 в 09:00

Туристическият бранш подкрепя идеята за фонд, който да налага единен бранд на България

Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината.  Стъпки за учредяване на Национален..

публикувано на 20.08.25 в 16:30

НСИ: Заплатите в Бургас растат, но остават под средните за страната

Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място.  Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е   в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...

публикувано на 19.08.25 в 13:00

Как незрящите у нас ще се ориентират при приемането на еврото?

Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото.  Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..

публикувано на 18.08.25 в 12:00

ИАРА на среща в Малта: Предстои да се изгради у нас демонстрационен център за аквакултури

На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава.  Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..

публикувано на 18.08.25 в 11:10

Половин милион туристи са посетили остров "Св. Анастасия" за последните 11 години

Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..

публикувано на 15.08.25 в 10:00