За първи път в историята ЕС ще въведе двегодишен изпитателен срок за млади шофьори. Те ще подлежат и на по-строги изисквания и наказания за шофиране под влияние на алкохол и без използване на предпазен колан или системи за обезопасяване на деца. Това се съдържа в споразумението за новите шофьорски книжки в ЕС между Европейския парламент и страните членки.
С цел борба с недостига на професионални шофьори, минималната възраст за водач на камион ще бъде намалена от 21 на 18 години, а за водач на автобус – от 24 на 21 г. Необходим е обаче професионален сертификат на кандидата. Страните членки могат да разрешат и на 17-годишни да управляват камион или микробус, но само на територията на съответната страна и при условие, че са придружени от професионален шофьор. Тази система ще се прилага по-широко в ЕС за водачите на автомобили.
Валидността на шофьорските книжки ще бъде 15 години за мотоциклети и автомобили. Държавите от Общността могат да намалят срока на 10 години, ако свидетелството бъде използвано и като национална лична карта.
Същевременно книжките за водачи на автобуси и камиони ще бъдат подновявани на всеки 5 години. Валидността на книжките на шофьорите на възраст 65 години и повече може да бъде съкратена.
Преди да получат за първи път книжка, шофьорите ще минават медицински преглед, включително на зрението и на сърцето. За водачите на коли и мотоциклети страните от ЕС могат да заменят тези прегледи със самооценка, а в случай на подновяване на документа – с други алтернативни мерки.
В ЕС ще преобладават цифровите шофьорски книжки, качени на смартфони. Страните членки ще разполагат с 5 години и 6 месеца след влизането в сила на актуализацията, за да прилагат тези документи. Шофьорите обаче си запазват правото да искат и физически книжки.
Споразумението трябва да бъде одобрено от Съвета и Европейския парламент. Страните членки ще разполагат с 4 години за транспонирането на поправките в националните законодателства и подготовка за прилагането им.
Заради последната ескалация на напрежението в региона на Близкия изток от Министерството на външните работи (МВнР) препоръчват на нуждаещите се от съдействие български граждани няколко комуникационни канала. Това съобщават на сайта си от министерството. Поне 8 жертви на ирански атаки над Израел Нови израелски удари срещу ирански ядрени..
Двата доклада (конвергентните доклади на ЕК и ЕЦБ – б.р.) са радост за властимащите и тревога за хората. Защото всеки българин знае по джоба си, че инфлацията, официално декларираната е 2,7%, но всеки българин знае, че реално тя е много повече. И вие виждате, че самите доклади не пестят забележки и се застраховат от всевъзможни рискове. Те са ясно..
Няма основание за колебания за влизането на България в еврозоната. Българската държава не бива допуска отслабване на позицията да стане пълноценен член от 1 януари догодина, заяви председателят на Народното събрание Наталия Киселова в Болярово. Киселова коментира изпращането на 52 писма от лидера на партия „Възраждане“ Костадин Костадинов до..
Правителството да въведе пределни цени и надценки на стоки и услуги от първа необходимост, след като България въведе еврото в началото на следващата година. За това настояват от гражданската инициатива "Изправи се.БГ" и организациите, които се включиха в бойкотите на хипермаркетите у нас. Мерките са част от разработен законопроект наречен..
Днес ЕК и ЕЦБ категорично заявиха, че България покрива критериите за членство в еврозоната. Това е повод за гордост за българското общество, което в края на 90-те години пое по пътя да бъде част от съюза на развитите и свободни европейски държави. ЕК: България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г. Това заяви министър-председателят..
Привърженици на Ахмед Доган се събират в столицата за разговор за нова партия. Това обяви за БНР Юджел Атилла. Срещата в столицата ще бъде за предварително обсъждане на идеята, но ще постави началото на сформирането на инициативен комитет за основаване на новата партия. В него ще влязат и депутати от ДПС-ДПС, областни координатори и представители на..
Сериозни затруднения изпитват в Болярово и малките населени места в общината поради липса на транспорт. Като основен проблем кметът на общината Христо Христов изтъква липсата на шофьори в малката община. Той пояснява, че няма кой да обслужва транспортните линии в общината, а поради малкият брой пътници линиите не са икономически изгодни за..