Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Кога и как се попада в „Тракийският капан”

Изображение на митичния тракийски певец и музикант Орфей върху древногръцка ваза.
Снимка: архив БНР

След срещата с писателя Кънчо Кожухаров в рубриката „Книга за уикенда” някак неусетно попадаш под въздействието на „Тракийският капан” - дневник на съвременния британски шпионин Джон Кей. А след „Тракийският капан” изведнъж започваш да се вглеждаш по-внимателно в своя учтив, но твърде любознателен английски съсед. Започваш да се чудиш дали пък случайно не сме потопени в недоловимата на пръв поглед „информационна война”, „патентована” от гръцките ни съседи векове преди да се създадат медиите. Но най-тревожно започваш да се чувстваш, когато допуснеш, че тази книга не е художествена измислица… Че цялата цивилизованост на съвременния свят, може би се крепи върху красиви символи и архетипи - но добре организирани полуистини. И ако се утешавате, че това нас не ни засяга, защото е точно толкова дълбоко в древността, колкото и красивият мит за Орфей… значи и няма нужда да ви подсещаме за божествената и чудовищна сила на въздействието на музиката.
Това, което се надявам обаче, да съществува само във времето и в пространството на книгата „Тракийският капан”, е остров Възкресение.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Владимир Зарев

"И аз слязох": Човек, но и Бог – пратеник за спасението ни

"И аз слязох" е роман за безстрашни читатели – за всеки, носещ кръста на своята съдба и питащ се откъде идват доброто и злото.  В "Артефир" авторът Владимир Зарев представя основните мотиви в книгата, която от 1 април може да бъде намерена в книжарниците. В романа "И аз слязох" Зарев прави дързък опит да обясни нашето съществуване през..

публикувано на 29.03.25 в 09:00

Дървеният костюм на живота в новата книга на Йордан Д. Радичков

Историята в романа "Дървеният костюм" на пръв поглед е сюрреалистична, абсурдна, но въображаемото и реалното се допълват от черен хумор, който постоянно подкопава установените представи. Като добавим и загатнатият уж криминален момент с неустановената самоличност на един труп, открит случайно, нещата още повече се заплитат. Читателят е въвлечен..

публикувано на 29.03.25 в 08:40
Димитър Христов Чорбаджийски Чудомир (1890 – 1967)

Можем и по-късно

В редакция "Хумор и сатира" сме хора пластични, приспособими и промени в климат, време или местоположение не ни плашат, посрещаме ги добре.  Такъв е случаят и с това издание на "Голямата къща на смешните хора", което само тази неделя ще започне в 23 часа. В него който е буден, може да чуе: - "Истинските новини" – "Евробарометър" изследва в кои..

публикувано на 28.03.25 в 17:00

Изложба керамична скулптура на Александър Стефанов в Пловдив

Градската художествена галерия – Пловдив показва изложба керамична скулптура на художника, керамик и скулптор Александър Стефанов в Първа зала на голямата Постоянна експозиция. В "Артефир" директорът на галерията Красимир Линков изразява своята благодарност, че Александър Стефанов е инициирал тази специална експозиция, като е предоставил..

публикувано на 28.03.25 в 16:30
Наградата за водеща мъжка роля взе Самуел Финци

Наградите "Икар" за 51-ви път – блясък и признание

Световният ден на театъра се отбелязва на 27 март. Иницииран през 1961 г. от Международния театрален институт, всяка година той се чества и от театралната гилдия у нас. По този повод в Народния театър "Иван Вазов" бяха връчени наградите "Икар" за 2025 година.  Наградата за водеща мъжка роля взе Самуел Финци , който се превъплъщава в..

публикувано на 28.03.25 в 15:45