„Тоскана конгрес“ е фестивалната зала на град Гмунден, Горна Австрия. Тук се провеждат големите концерти на Залцкамергут Фествохен Гмунден. В последните години летният културен фестивал „набъбна“ в целогодишен, с есенни и Великденски издания, а за първи път тази година и със зимен формат. Програмата озаглавена „Снежна вихрушка“, завърши с концерт на Гидон Кремер, „Кремерата Балтика“ и Юлиана Авдеева. Младите оркестранти от Литва, Латвия, Естония, Русия, Молдова и Украйна очароваха публиката в пълната концертна зала. Те концертираха изравнено, балансирано и с перфектни встъпления без диригент. Едно удивително постижение! Оркестърът откри вечерта с „Картини от изток“, 6 импромпюта, опус 66 от Роберт Шуман в обработка на Фридрих Херман. Гидон Кремер, цигулар от световна величина, основател и ръководител на състава, майсторски изтъкна мекия тон на своята цигулка „Амати“ във филигранните мелодии на Менделсоновия концерт за цигулка и струнен оркестър в ре минор. Във втората част на концерта публиката възнагради младата и многообещаваща руска пианистка Юлиана Авдеева с викове „браво“. Авдеева и „Кремерата Балтика“ изпълниха клавирния квинтет във фа минор, опус 18 на по-малко познатия съветски композитор от полско-еврейски произход Моисей (Мечислав) Вайнберг в обработка за пиано, струнни и тимпани от Андрей Пушкарев. Клавирният квинтет внесе острота, зрялост и философска дълбочина в концертната програма. А по мащаб на изразните средства и музикален потенциал произведението „се разгъна“ до големината на една симфония за пиано, струнни и тимпани, при това с осезаемо стилистично влияние от музиката на Шостакович.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg