До месец автошколите у нас ще внесат подписка до институциите с искане изпитите за шофьори да не бъдат съсредоточени само в Автомобилната администрация. Каква е и позицията на Автомобилната администрация.
От автошколите не са съгласни с огласената информация, че причината за корупцията при вземането на шофьорските книжки трябва да се търси само в помещението, в което се провежда самият изпит. Според тях, изпитите трябва да бъдат изведени от Автомобилната администрация и да се предоставят на частни фирми, определени с конкурси, които да отговарят на определени условия. Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
Ние ще правим стаички, кафяви, бели, където да взимат изпита по теория изцяло, ми да вземат изпита по управление, ние сме съгласни. Ние ги обучаваме хората, даваме им часовете, на добър път в живота и бал ще им направим.
От браншовата асоциация са скептични, че взетите мерки досега срещу купуването на шофьорските книжки са постигнали целите си:
Въведохме видеонаблюдение, изпитите продължиха да се купуват и то повече. След това ще въведем таблети, електронен изпит въведоха, изпитите отново се купуват.
Заместник-изпълнителният директор на Автомобилната администрация Димитър Ганев:
Изпитите са превърнати в бизнес от учебните центрове и мога да кажа как. Държавната такса за изпит е 20 лева, а те прибират от 50 до 60 лева от всеки обучен човек във връзка с организирането и провеждането на изпита. Подходът трябва да е обратен. Трябва да се срещнем и да се погледнем в очите и заедно да решим този проблем.
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Своята кариера на художник-карикатурист, а и на "пописващ" пародии и смешки Димитър Чорбаджийски-Чудомир разгръща първоначално най-пълно във в...
Столичната галерия за модерно градско изкуство "Риволи" кани публиката на пътуване в сърцето на Португалия с поредната си изложба на водещи съвременни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg