Преди години Блага Димитрова случайно се отклонява от пътя си във Виетнам и случайно посещава детски дом, където среща Хани. Иван Гарелов пък случайно вижда малкия Ахмед сред сраженията на гражданската война в Ливан. И двамата извеждат децата от смутните им родини и ги довеждат в България. Извеждат ги от бедността и войните и им дават образование, грижа и обич. Тогавашните деца вече са големи хора. Работят, пътуват - за всеки случай, винаги с двупосочни билети. А как се чувстват? Къде е родината им - тук или там, където са родени? Българските им паспорти правят ли ги българи или връзката с родните им места ги белязва завинаги и разместването на границите причинява повече болка, отколкото цялост?
Случайна ли е случайността на срещите им или всеки е трябвало да премине точно по този житейски път, за да събере обърканата си съдба и да я нарече свой живот. Документалната радиопиеса „Изпращането не е като посрещането” се опитва да отговори на тези въпроси, които пулсират навсякъде в днешния хаотичен свят, в който човекът се лута и търси, и понякога намира, но не винаги.
Автор - Светослав Драганов.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Този текст не е за птиците на Сакар, но името му, освен че звучи прекрасно поетично, отдалеч ни насочва към меката златна светлина на южния Сакар, където,..
Евангелското четиво от неделята преди Кръстовден разкрива пълнотата на тази любов: "Защото Бог толкоз обикна света, че отдаде Своя Единороден Син, та..
Днес (на 8 септември) приключва "Буна 3" – третото издание Международния форум за съвременно изкуство. Най-голямата платформа за съвременно изкуство с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg