Някога, много отдавна, един вестоносец тичал до пълно изтощение, за да предаде важно съобщение. Било въпрос на чест съобщението да бъде предадено, било по-важно от живота на вестоносеца. Така започнал маратонът. И оттогава до сега все тичаме. Времето сякаш се забързва и искаме или не, полагаме огромни усилия да ускоряваме темпото, за да не изпаднем от централните писти и да не изостанем от челните места. Едоардо Елба базира пиесата си именно върху идеята за безкрайното и смъртоносно тичане на днешното човечество, което довежда или до фатален край, или до съществени прозрения. Защо тичаме? Къде е финалът? Какъв е смисълът? Наистина ли трябва непрекъснато да се тича? Хванати в капана на болното цивилизационно надбягване, не пропускаме ли най-важното – приятелството, семейството, любовта? Забелязваме ли простите и красиви неща, които са същността на живота ни? И когато все някога спрем – от преумора или защото сме прекосили финалната права – кого ще срещнем и какъв отчет ще дадем? Свободно ли преживяхме дните си или се оказахме пленници на най-обикновено състезание?
Авторът на „Нюйоркски маратон” е италианският писател Едоардо Елба. Роден е през 1954 г. и живее в Рим. Мариян Бачев и Герасим Георгиев-Геро претвориха най-известната му пиеса „Нюйоркски маратон” под режисьорската палка на Борис Панкин.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Политическите процеси в България коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Веселин Стойнев , автор в DW и заместник главен редактор на "Би..
Сред десетките възможности да отбележим празника на детето в София можем да изберем и две различни анимационни програми. От 12.30 и от 16.00 часа в Дом на..
Искането на президента за референдум за еврото и състоянието на българското правосъдие коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" правният..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg