Почти легендарна е представата, че музикантите – „роби“ на изкуството, на което са се посветили с душа, сърце, всекидневно физическо себеотдаване, (за да подържат технически формата си) са потопени изцяло в света от звуци. И че в този техен свят няма място за странични отклонения. Но това невинаги е така. От времето на барока, че и години преди него, та чак до наши дни съществуват свързани с музиката личности, които намират време, сили и енергия да задоволяват други свои (различни от музикалните) потребности. Кои от кои по-причудливи и за мнозина – неочаквани. В няколко срещи в пространството между барока и рока разказваме за уменията на големия композитор Й.С.Бах – известен и като любител на доброто вино, но и като конструктор на нови инструменти (лютня-клавичембало и виола помпоза); пчеларството, практикувано от китариста Стийв Вай; колекционерската страст на Георг Фридрих Хендел и Арканджело Корели към произведения на живописта; лова и ездата – практикувани от аристократа на английския рок Стиви Уинуд; отношението на бароковия майстор Георг-Филип Телеман към цветята; страстта на различни музиканти (Джон Денвър, „Бърдс“ и др.) към полети и самолети, както и потребността у певицата Джони Мичъл и нейния колега Кет Стивънс да рисуват, а и да създават художествено оформление за своите албуми. Всичко това създаде и разпали нашата колекционерска потребност да съчетаем интересните занимания на легендарни рок/барок музиканти и да ги представим на вашето внимание. Добре дошли сте.
Австралиецът Саймън Бони (р.1961, Сидни) и групата му Crime & The City Solution пристигат за първи у нас в понеделник, на 2 декември, за да изнесат специален акустичен концерт в зала "Сингълс" на НДК (вход А4, дясно), който е част от зимното им турне Acoustic in Europe . Формацията е емблематична както за австралийската..
Две от късните реформаторски опери на Кристоф Вилибалд Глук бяха изпълнени в две водещи белгийски музикални институции – във Фламандската опера в Антверпен се игра "Ифигения в Таврида", а в концертната зала Bozar в Брюксел зрителите видяха "Орфей и Евридика". През XVIII век в оперния жанр се установява традиция вокалните партии да са подчертано..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от необикновения живот и любовта между оперната дива Мария Калас и корабния магнат Аристотел Онасис. Сюжетът е изграден върху действителни факти. В спектакъла има силни страсти, повлияни от..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не съм злоупотребила с това, напротив, доразвила съм го, за да Му благодаря по някакъв начин" – това заявява една от легендите в българското оперно-изпълнителско изкуство у нас и по света –..
Бубакар Траоре (р.1942, Кайи) е истинска легенда на музиката в Мали, а оттам – и в световен мащаб. Името му нареждаме до тези на Али Фарка Туре , Амаду и Мариам и Салиф Кейта , а пътят му в музиката е достоен за филм. Започва като един от най-обещаващите футболисти на Мали ( интересно съвпадение е, че и днес, като напишете "Boubacar..
Усмихнат, непринуден, дружелюбен, безкрайно земен и джентълмен – такъв видяхме Начо Герерос по време в първата му публична поява у нас. Известният испански..
"Чувствам се спокойна. Нищо не дължа на никого. Това, което съм – благодаря на майка си и баща си… Господ ме е помазал, че ми е дал някакъв талант, аз не..
На сцената на Държавната опера във Варна зрителите ще имат възможността да се насладят на опера-мюзикъла "Калас и Онасис". Вдъхновен е от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg