В галерия „Структура“ се откри изложба на известната немска художничка Роземари Трокел, която се занимава с различни теми като феминизма, различията между половете, ролята на жената-художник в света на изкуството, правата на животните, въпроса за идентичността. Събитието се осъществява със съдействието на Гьоте институт България и е част от поредица самостоятелни изложби от програмата на Института за международни отношения на Германия (ИФА), включваща Зигмар Полке, Георг Базелиц и Герхард Рихтер.
Роземари Трокел се занимава с живопис, скулптура, фотография, видеоарт, инсталации. Следвала е изкуство в Академията за изящни и приложни изкуства в Кьолн. Кариерата ѝ стартира още в началото на 80-те години на миналия век – труден период за жената-художник, търсеща своето място в световната артсцена. От 1998 г. Роземари преподава в Академията по изкуства в Дюселдорф. Тя е първата жена, представила Германия на Венецианското биенале през 1999 г.
В експозицията в галерия „Структура“ са събрани нейни рисунки, видео и известната ѝ „Машина за живопис“ от 1990 г., която съдържа четки с коси от 56 съвременни художници от цял свят. Това нейно произведение „издига до абсурд обичайното мнение за ръчното занаятчийско – механично естество на изкуството, създадено от женската ръка“ и представлява „пародия на идеята за художника-гений“, пише художествената критичка Урсула Целер и допълва още: „Чрез един напълно деконструктивен метод, тя поставя всеки отговор, веднъж намерен, отново под въпрос или търси нов отговор. Непосветеният наблюдател би могъл да възприеме работата ѝ като разнородна и най-вече трудно разбираема. И все пак, една фино изтъкана мрежа от асоциации циркулира около всяка група произведения, в които мотивите, един път формулирани, претърпяват многобройни вариации и по този начин се дешифрират.“
Изложбата може да бъде разгледана до 30 март, а на 6 март там ще се състои лекция на Ан Пенхойсен за творчеството на художничката, коментираща и темата за феминизма в Германия.
Играта "Подът е лава" превръща опасността и сигурността в топография на въображението. Инсталацията на Виктор Петров е изградена върху принципите на тази игра, които важат само в границите на четирите стени: наивните и разрушителни импулси могат да се разгърнат с пълна сила, физиката може да бъде пренебрегната, реалността и разумът са освободени от..
Галерия "Васка Емануилова", филиал на Софийската градска художествена галерия откри изложба на две съвременни скулпторки от едно поколение, чийто подход към изучаване, изграждане и обработване на формата е различен. “Противоположности и сходства” е озаглавена експозицията на Зоя Лекова и Моника Игаренска в галерия "Васка Емануилова", която до 19..
В редакция "Хумор и сатира" също се дразним от "хвърчащите" по улици, тротоари, градинки и паркове тротинетки, но доброто ни възпитание възпира някои наши пориви. На хората по света обаче явно им е дошло до гуша, защото са подхванали борба с тротинеткохулиганите, която ще наречем "експериментална". Подробности за това и за друго в неделя веднага след..
В четири епизода "Трамвай по желание" представя на своята публика миналото и настоящето, наследството и завещанието на една от най-достойните театрални институции в България – великотърновският драматичен театър "Константин Кисимов". Първата театрална трупа в града се създава през 1870. За нуждата на театъра се закупуват декори, костюми от..
Да си свидетел на пътя на човек, който следва сърцето си, несъмнено е вдъхновяващо. Радослав Владимиров припомня това както с ролята си на Мето в екранизацията на Хайтовия разказ “Сватба” – филм на Магдалена Ралчева с международно признание и с много силно изградена ценността система, така и с всичко, което прави в житейски план, където – за разлика от..
Международният поетичен фестивал " Софийските метафори" съчетава съвременна поезия, музика, визуални и сценични изкуства по начин, достъпен за широката..
Международният филмов фестивал "Срещу течението" се открива на 11 септември в София, в клуб “Строежа” от 19 часа, когато ще бъдат представени 5 филма, а..
Градът е пазител на стари традиции в занаятите, свързани с обработката на глина. Затова не случайно често е наричан "Керамичната столица на България". Тук..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg