Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Деян Парушев и крясъкът на красотата

БНР Новини
9
Снимка: Личен архив

Макар 23-тото издание на международния София Филм Фест да приключи, София продължава да е кино. Днешното ни „Време и половина“ го доказва. Този път то е посветено на едно от лицата на фестивала – Деян Парушев, моден фотограф, оператор, режисьор и част от журито, определило най-добрия документален филм на тазгодишния Софийски филмов фестивал.

Деян е син на художниците Йордан и Елена Парушеви. На 9-годишна възраст заминава за Париж заедно с майка си и вече 27 години живее и твори там като едно от популярните имена зад обектива в модната столица. Известно време дори работи за продуцентската компания на френския режсьор Люк Бесон.

Въпреки ангажиментите и забързаното ежедневие обаче, той често намира време да се прибира и в България. Този път прибирането му у дома е свързано именно със София Филм Фест. Деян не само участва като член на журито в документалния конкурс на фестивала, което му се отразява като бърза кино академия и по негови думи пораства за отрицателно време, но участва и в свободната програма на феста с филма си „Вечна красота“. Документалният филм е посветен на една от най-ярките тенденции в света на модата днес – наемането на модели над 60-годишна възраст.

Той представя един колективен портрет на всички онези модели, които не се страхуват да излязат от рамката. Предложението да направи този филм Деян получава от хората, с които се запознава в компанията на Люк Бесон. Филмът успя да предизвика истински интерес, както от страна на зрителите, така и от страна на медиите в Европа, Северна Америка и Азия. Предизвика и моя интерес.

Срещнах се с Деян Парушев в градинката пред Народния театър. Стори ми се подходящо място за разговор, посветен на красотата и начина, по който гледаме на нея. Там, на пейката, сред хората, решили да се отдадат на спокойствието, което носи това място, попитах режисьора на документалния филм „Вечна красота“ какво всъщност представлява красотата и не е ли тя различна за всеки от нас.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Fun & Games на ателие "Керамика" на НБУ в галерия "Сердика"

Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите.  В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..

публикувано на 13.02.25 в 18:50
Ася и Радослав Рачеви

Ася и Радослав Рачеви: Ние сме телевизионни терористи

Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят.  Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..

публикувано на 13.02.25 в 18:30
Георги Илиев, Георги Тенев, Мирослав Христов и Силвия Чолева

Очакваните места в поезията на Мирослав Христов

Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..

публикувано на 13.02.25 в 17:55

Литература и музика в списание "Страница"

Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното".  В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..

публикувано на 13.02.25 в 17:25
Рудникът в Кремиковци – днес езеро

Потенциал за промяна

Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..

публикувано на 13.02.25 в 16:45