Макар 23-тото издание на международния София Филм Фест да приключи, София продължава да е кино. Днешното ни „Време и половина“ го доказва. Този път то е посветено на едно от лицата на фестивала – Деян Парушев, моден фотограф, оператор, режисьор и част от журито, определило най-добрия документален филм на тазгодишния Софийски филмов фестивал.
Деян е син на художниците Йордан и Елена Парушеви. На 9-годишна възраст заминава за Париж заедно с майка си и вече 27 години живее и твори там като едно от популярните имена зад обектива в модната столица. Известно време дори работи за продуцентската компания на френския режсьор Люк Бесон.
Въпреки ангажиментите и забързаното ежедневие обаче, той често намира време да се прибира и в България. Този път прибирането му у дома е свързано именно със София Филм Фест. Деян не само участва като член на журито в документалния конкурс на фестивала, което му се отразява като бърза кино академия и по негови думи пораства за отрицателно време, но участва и в свободната програма на феста с филма си „Вечна красота“. Документалният филм е посветен на една от най-ярките тенденции в света на модата днес – наемането на модели над 60-годишна възраст.
Той представя един колективен портрет на всички онези модели, които не се страхуват да излязат от рамката. Предложението да направи този филм Деян получава от хората, с които се запознава в компанията на Люк Бесон. Филмът успя да предизвика истински интерес, както от страна на зрителите, така и от страна на медиите в Европа, Северна Америка и Азия. Предизвика и моя интерес.
Срещнах се с Деян Парушев в градинката пред Народния театър. Стори ми се подходящо място за разговор, посветен на красотата и начина, по който гледаме на нея. Там, на пейката, сред хората, решили да се отдадат на спокойствието, което носи това място, попитах режисьора на документалния филм „Вечна красота“ какво всъщност представлява красотата и не е ли тя различна за всеки от нас.Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите. В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..
Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят. Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..
Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..
Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното". В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..
Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..
С два концерта на 14 и 17 февруари в зала " Катя Попова " в Плевен и в зала " България " в София, Плевенската филхармония ще представи..
В Софийската градска художествена галерия предстои закриване на изложбата "Европа в България. Отражения на европейски художествени направления в..
Българският фармацевтичен съюз отбеляза 18 години от създаването си, като отново заяви пред журналисти и управляващи своята твърда позиция срещу..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg