„Днес изкуството е висша алгебра на метафорите и символите. Затова и прочитът на операта „Селска чест“ и на съпътстващия я балетен пърформанс „Метаморфозите на любовта“ по музика на Астор Пиацола в Русенска опера, ще се опита да представи пред вас една друга гледна точка, различна от традиционната.
Проектът е посветен на 20-годишнита от смъртта на театралния режисьор-реформатор Йежи Гротовски и на 10-годишнината от смъртта на основоположничката на съвременния танцов театър Пина Бауш, смело заявила: „Не ме интересува как се движи човек, а какво го движи… Повторението не е просто повторение. Едно и също действие ви кара да чувствате нещо напълно различно до края“ – това казва Аделаида Якимова-Фурнаджева, която е режисьор на „Селска чест“.
На 21 май Русенската опера ще представи двете творби. Хореографията е на Зорница Петрова, а музикалното оформление на Светлана Бъчварова. В оперната постановка ще участват Марияна Цветкова – Сантуца, Йоланта Николаева – мама Лучия, Добромир Момеков, Венцеслав Анастасов – Алхио, Борис Луков – Туриду, Теодора Чучурска – Лола. Ще дирижира Сунай Муратов.
„Новата постановка на „Селска чест“ в Русенска опера изключва предполагаемата битова реалност, като конструира субективно конфликтно-образно пространство, без да предлага готови отговори. В спектакъла няма универсални послания и нравствени поучения. Той задава въпроси без да настоява за еднозначен отговор. Целта му е да провокира импулса на всеки отделен човек в театралната зала, за да може действието от сцената да премине като емоционален ток през публиката. Предпочетеният постановъчен стил е веристичен сюрреализъм, при който образите на подсъзнанието носят определено значение – сценична метафора, която ако бъде осъзната, представата ни за динамичната картина на света, може да получи по-ясни очертания. Този стил по чисто театрален начин кореспондира и с аналитичната психология на К. Г. Юнг“ – разкрива вижданията си Аделаида.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg