„Компарсита“ е най-новият роман на писателя и журналист Димитър Шумналиев. В книгата, озаглавена с името на най-известното танго, откриваме типичната за този автор тежка мъжка проза. Поетичният език ни най-малко не смекчава експресията на образите и безпощадността на сюжета.
Действието се развива в женски лагер – един от всичките в следдеветосептемврийска България. Четеш и ти се иска книгата да принадлежеше към някой от жанровете, максимално отдалечени от документалистиката и по-близки да фикцията. Но не! Димитър Шумналиев не би бил Димитър Шумналиев, ако се съобразяваше повече с комфорта на читателя, отколкото с ревностното преследване на своята творческа задача. А тя, по неговото собствено признание, е в изследването на вината и с вероятностите за излекуването ѝ.
Факт е, че писателят не изобличава, не съди, не поставя етикети – което си е изкушаващо, като се има предвид историческото време, залегнало в основата на сюжета. Авторът само оставя читателя лице в лице с живота на героите – живот без надежда за минало свършено време.
"Музей в ефира" се завърна в програма "Христо Ботев" на 23 септември с предаване, посветено на важните събития в художествения ни живот през изминалите летни месеци. А някои от тези събития бяха свързани с Националната галерия. Това някак се подразбира – или би трябвало да се подразбира, когато става дума за такава институция. Тя е музей с постоянна..
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис". Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..
Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..
Постановъчен костюмен филм, който не сме гледали от години в българското кино – така критиците определиха филма "Сватба" на Магдалена Ралчева. Той получи наградата на гилдия "Критика" към СБФД на 42-рата "Златна роза" заради достоверността си и изисканата си стилистика. Филмът е екранизация на едноименната творба на Николай Хайтов от сборника му..
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Поредицата "Концерти с история" отбелязва Международния ден на музиката 1 октомври с романтична програма под наслов "Сърцето на Брамс" в къщата-музей..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg