Една компактна изложба от 12 платна с привидно аналогични сюжети-планински пейзажи, разриват един богат и философски осмислен свят на художничката Елена Георгиева. Изложбата, която тя представи в галерия „Астри“ се нарича „Горната земя“.
Предизвикателствата в този нов неин проект са няколко – от една страна голямо-форматни картини, в които като че ли вятърът свири в лицето ти и усещаш едно чувство за триумф, за покоряване, за сливане с природата. И от друга страна, по-малки, с издължен, вертикален формат картини, които са като процепи, които отново ни приобщават към великата Природа. Общуването с планината – както казва Елена Георгиева е на четири очи, всяко местенце има лице и име. И напомня, че сме мънички, като житейските си терзания или големи – като живота. Много интересна и впечатляваща е фактурата на тези картини. Мазката е така положена, че наподобяват всички природни материали, от които е съставена нашата планета – дали базалт, дали ивичести камъни, дали бели ронещи се скали, дали цветно стъкло, отрязъци от всички природни материали, които действат като структура, като философия, като вкус на озон. Цветовете са ослепителни – тюркоазът на примамливата далечина, виолетът на отиващия си ден, жълтият отблясък на залязващото слънце.
Важно е да се каже, че Елена Георгиева, която е завършила при такива преподаватели като професорите Десислава Минчева и Ивайло Мирчев, специалност „живопис“ в никакъв случай не им подражава, открила е своето лице и своя начин да бъде ярка и различна. Затова и признанието през годините идва естествено – с присъдена диплома в конкурс за рисунка, с изложба в галерия „София прес“, озаглавена „Места“; с номинацията си през 2016 година за специализация в Мюнхен. Това е един живописец със своя чувствителност и особена сетивност към нещата, които ни заобикалят, като усещане и за импресия и за съзерцание, което прави нещата в картините ѝ осезаеми.
"С криле обърнати към Рая" е дебютната изложба на Георги П. Павлов, която може да се види в пространството на галерия "+359". Тя полемизира факта, че революционният, утопичният и бунтарският заряд на младежките субкултури от миналия век е загубен. "Тези субкултури все пак са успявали да влияят на обществото и да променят някакви неща, а днес..
Фотографии и архитектурни планове на незаконни постройки по покривите на високите сгради в Хонконг показват в проекта "Портрети отвисоко" Руфина Ву и Щефан Канъм. Експозицията е в столичната галерия "Синтезис". Архитектурните планове са начертани от Руфина Ву, която е архитект, родена е в Хонконг и често превръща в изкуство собствените си наблюдения..
Боян Тончев е журналист, писател и сценарист. Той е възпитаник на Софийския университет, където е завършил философия. Работил е като сценарист в телевизионното предаване "Господари на ефира", бил е и редактор в "Дневник". В момента работи за "Свободна Европа". Автор е на сборниците с разкази "Безкраен свършек на света", "Животът като следобедна дрямка"..
Постановъчен костюмен филм, който не сме гледали от години в българското кино – така критиците определиха филма "Сватба" на Магдалена Ралчева. Той получи наградата на гилдия "Критика" към СБФД на 42-рата "Златна роза" заради достоверността си и изисканата си стилистика. Филмът е екранизация на едноименната творба на Николай Хайтов от сборника му..
През 2011 година виенските кафенета са включени в списъка на нематериалното културно наследство на ЮНЕСКО. На 1 октомври, когато традиционно се отбелязва Световният ден на кафето , мислено се отправяме на пътешествие във времето и пространството – в красивата атмосферата на XIX век, която все още може да бъде усетена в австрийската столица...
Основен гост и изразител на мнения по темата бе проф. Марин Георгиев – председател на Българското урологично дружество. Човешкият организъм често алармира..
За разделението на хората и силата на преговорите или как обществените медии дават пространство на обществото да говори със себе си – разговор в "Нашият..
Заради припомнянето, че дори най-абсурдните начинания могат да ни доведат до прости истини и осъзнаване на наивността, " Триумф " на Петър Вълчанов..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg