София вече не е типична аутсорсинг икономика, а е продуктова икономика, създават се много продукти и решения с глобална реализация. Вече говорим за това градът и държавата да бъдат стимулатор на иновационния потенциал на местните компании. Затова е много е важно да щадим времето на фирмите и на гражданите. Зам.-кметът на Столичната община Владимир Данаилов гостува на "Нашият ден" и разказа за
Стратегията за дигитална трансформация на София с конкретни проекти за по-добри услуги за гражданите и бизнеса. Тя беше внесена в края на миналия месец за обсъждане в Столичния общински съвет. Изпълнението на Стратегията е поверено на зам.-кмет Владимир Данаилов, който ще отговаря за новия ресор „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“:
"Стратегията за дигитална трансформация на София – това е визията, стратегическите цели и принципите, които София, гражданите на София и бизнесът на София, е заложена за развитието на София като иновационен хъб и притегателно място за живот и за бизнес."
"Ние сме проучили опита на Лондон и Барселона, когато създават такъв тип ресори, е да направят едно изслушване на хората и бизнеса. Ние смятаме, че е и грижа, и отговорност на всеки от нас да моделира града, в който живее."
Столичната община създава дигитална платформа “Профил на гражданина” и “Профил на бизнеса”, с които да подобри услугите, които общината предоставя на гражданите и бизнеса и да стимулира иновационния потенциал на местните компании. В дигиталната платформа ще има не само обобщена информация за социално-икономическия живот в града, но ще бъде и централизирано място за заявяване на услуги и обмен на документи с администрацията.
Профилите са част от подобряването на услугите и качеството на живот и чрез обръщане на административните услуги към бизнеса и гражданите. Предвижда се свързване на общината със системите на другите институции и регистри, включително и с цел и за автоматично излъчване на документи. Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управление на града. Тя ще стартира и с увеличаване на електронните услуги от 50 до над 150 като в срок от една година ще се стартира с първите 15, които са най-използвани. Стратегията за дигитална трансформация цели София да бъде един от иновационните лидери в Европа и превръщането му в град, стимулиращ иновационния потенциал на местните компании.
Да минимизираме времето и интеракцията. Да поставим клиента в центъра на административната машина
Владимир Данаилов даде конкретен пример с детските заведения. В момента са необходими от 5 до 11 документа. А с интеграцията със системата за междурегистров обмен "Реджикс", изградена от Държавната агенция за електронно управление, се спестява време на гражданите. Информацията вече е събрана и така спестяваме време на родителите.
Връзване на системи, връзване на регистри, оптимизиране, така че да не търсим информация, която вече знаем.
"Административните услуги постоянно се променят. Разделяме ги по приоритети. Ще направим така, че повечето услуги да се дигитализират.", категоричен е зам.-кметът Данаилов. С НАП и КАТ вече сме свързани, предстои Министерството на образованието и т.н.
По данни на ЕС отварянето на административните данни може да доведе до 1,8 млрд. евро спестени разходи. Отварянето на данните позволява да се вземат информирани решения и да се стимулира предприемачеството при разработването на нови услуги и продукти.
Документът предвижда и възможности за решаване на актуални градски решения чрез предлагането и стимулирането на дейности, които са част от т.нар. „интелигентен град“. Става дума за разработване на платформи като интегрирана система за мобилност, споделено пътуване по квартали, интегрирана система за таксуване при услугите за мобилност, информационна платформа за разходите за комунални услуги в реално време и много други. Това ще даде възможност на бизнеса да използва възможностите на София като тестова площадка за създаването на подобни съвременни решения.
Снимки Росица Александрова и investsofia.com
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
В рубриката "Разговорът" разговаряхме с арх. Ивайло Захариев от Българската асоциация за термално наследство. Темата на разговора е първата карта на минералните бани в България , липсата на стратегия за развитието на този ценен ресурс и бъдещата визия за термалното наследство у нас. Арх. Захариев подчертава, че към момента държавата не..
В навечерието на 152-рата годишнина от обесването на Васил Иванов Кунчев - Левски прозвучават откъси от радиоефира на "Terra Култура" от последното десетилетие – за делото и личността на Апостола на свободата. "Историческият образ на Апостола е завещан на днешните поколения, както и отговорността, с която тръгва към Голгота", казва през..
В рубриката "Епизоди от живота" представяме една вдъхновяваща инициатива, която цели да осигури подкрепа и социализация за деца и лица с увреждания. В Стара Загора, на улица Венера 9, в квартал Малък Железник, започна дейност творческа работилница, създадена по инициатива на сдружение "Заедно с теб можем". Създателят и председател на..
Комуникационната индустрия позволява много широк обхват от най-различни комуникационни форми – от съвсем стандартните материали, интервюта, статии, до всякакви по-странни и по-нетрадиционни идеи, творчески концепции, клипове, картини. На комуникацията това ѝ е хубавото, че умее да обединява от алгоритмичния стратегически подход до изумително богати..
Как едно съобщение в телевизия за това, че Делян Пеевски "вади средства" и ще спаси българските щанги, може да наруши Закона за радио и телевизия (ЗРТ), коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Жана Попова, преподавателка във ФЖМК на СУ "Св. Климент Охридски". Какво не му е наред на съобщението, като жанр и съдържание "Няколко..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
Комуникационната индустрия позволява много широк обхват от най-различни комуникационни форми – от съвсем стандартните материали, интервюта, статии, до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg