Театър "София" и неговият директор Ириней Константинов първи реагираха на новината за завръщането на театъра и организираха постановки на открито. Билетите за първата такава постановка "Апетит за череши" бяха изкупени много бързо – буквално за 2 часа.
Представления на открито
"Представленията онлайн са, бих казал, мъртва природа. Тук, все пак, спецификата на постановката леко се променя, но смисълът, посланията, актьорската игра са същите и то в една много приятна среда. Това е на открития двор на театъра, в особената атмосфера на притихналия град. Вероятно сме загубили нещо от залата, но сме спечелили от откритата сцена. И това ще бъде цяло лято, като направим и другата голяма сцена пред стълбите.
Ще я наречем "Сцена При стълбите"
"Ние участваме със 7 заглавия, от Голяма сцена ги поставяме отвън. Но аз се обърнах и поканих всички директори на столични и извънстолични театри да заповядат да представят свои спектакли. Абсолютно безвъзмездно. Защото знам колко е сложно, не всички имат тази възможност, а приходите от билетите да са за тяхната сметка. И по този начин да създадем навик у публиката, че всяка вечер тука пред Театър "София" нещо се случва. Второ, да създадем усещането у самите нас, че сме живи и че театърът не е изчезнал."
Няма да има отлив от театъра. Хората имат нужда от театър и това е много странна метаморфоза
"Аз и всички мои колеги безкрайно обичаме публиката и с нетърпение чакахме да се открехне вратата и да започнем представленията. Още преди месец и половина казах в едно интервю, че няма да има отлив, и това е странна метаморфоза в душите на хората. И това не е само за театъра, същото е и в библиотеката."
Нещо се случва, дано не е временно...
"Сигурно дълбоко в нас е останал страх, но дано да е неоправдан. Днес е особено щастлив ден – първа репетиция. Ще се опитам да бъда сериозен и да кажа на артистите да се пазят... Доколкото артистът може да се пази, той се раздава, той отива близо до колегата, за да види очите му – как да се пази... Репетицията е на новия спектакъл, който готвим с Теди Москов – може би това са най-хубавите мигове в театъра. (Ириней Константинов играе в постановката!)"
"Апетит за череши"
"Още старата постановка с Ицко Финци винаги е радвала театъра. Апетитът за театър е като апетит за череши в началото на лятото – нещо желано, нещо чакано, нещо свежо, нещо лъскаво, нещо хубаво... Чудесен повод да възстановим постановката. В театъра всичко е възможно в името на това да се случи чудото – да има зрители и да има актьори, които да играят."
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg