Кой и как контролира спазването на противоепидемичните мерки в междуградския обществен транспорт и какви са санкциите за нарушителите. Носят ли се маски от шофьори и от пътници? Кой трябва да следи за носенето на маски? Дали превозвачът е ангажиран по някакъв начин да напомни на своите клиенти, че трябва да се спазват разпоредбите на Министерството на здравеопазването?
Столичната РЗИ подчертава, че проверката на междуградския обществен транспорт не е техен ангажимент, а те проверяват само градския транспорт на територията на София.
От Автомобилна администрация към Министерството на транспорта казват, че те също нямат ангажимент да следят носенето на маски в автобусите от междуградския превоз. Те ще призоват с едно писмо всички превозвачи да напомнят за носенето на маски, но нямат строг ангажимент.
Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи, коментира ситуацията в "Нашият ден":
"За огромно съжаление не всички наши колеги членуват в Конфедерацията на автобусните превозвачи, въпреки че това е тенденцията, за да постигнем саморегулация. Ние в момента се опитваме да оцелеем, а не да генерираме печалба. Не може да се говори за претоварване на автобусите. Все пак извършваме търговска дейност и по някакъв начин трябва и да оцелеем, защото нашата дейност не се субсидира и не се подпомага от държавата."
Доста хора избягват автобусния транспорт в условията на епидемия и ползват личните си превозни средства
"РЗИ на практика дават указания към превозвачите по отношение на дезинфекцията на превозните средства, на препаратите, които да се ползват, за да гарантират сигурността и здравето на пътниците. Това се отнася и за маските, въведени със заповед на министър Ананиев."
Докога законът ще продължава да е врата в полето? Кой контролира спазването на закона?
"Тези заповеди на министър Ананиев се отнасят както за нашите водачи на автобуси, така и за всеки пътник. По отношение на указателните табели – имаме указания от службите по трудова медицина, има съответни инструктажи към нашия персонал по какъв начин да се допускат пътниците до превозното средство, да има обозначителни табели за недопускане с маска...
Ние, превозвачите, в т.ч. и нашите водачи, нямат правомощията да контролират процеса по поставянето на маските от страна на пътниците. Това е процес, който може да бъде контролиран единствено от съответните органи, които отговарят за това и могат да осъществят контрол. Това са Регионалните здравни инспекции! Всяка една здравна инспекция има ангажимент на своята територия да контролира процесите.
За нас е задължително шофьорите да бъдат с маски и ако някой колега си е позволил да не изпълни заповедта на министър Ананиев, той, както всеки пътник, всеки гражданин, носи своята административно-наказателна отговорност."
Магдалена Милтенова не се съгласи, че ходенето на шофьорите без маски е практика, а твърди, че е по-скоро изключение.
Тя подчерта, че правомощията на министерствата трябва да бъдат разграничени. Според нея Министерството на здравеопазването е органът, който издава съответната заповед за носенето на маски и неговите подопечени са тези, които могат да осъществяват съответния контрол и това трябва да е изключително ясно. "Ние сме подсигурили водачите с лични предпазни средства. А вече лична преценка на всеки е дали ще спази закона, или ще понесе своята административно-наказателна отговорност. Ние нямаме правомощия нито да свалим пътник, нито да го глобим."
Очаква се и отговорът на Министерството на здравеопазването следващата седмица в предаването "Нашият ден".
Това е първата норма от основните начала на християнската социология, а и на морала, донесен в света от Спасителя. Това е основата, но тя не е достатъчна, за да се достигне до по-съвършен живот. Синът Божи изяснява "дай, за да получиш", но така постъпват и езичниците. От гледище на Христовия морал естествено тази максима трябва да прерасне в..
Илияна Маринкова, журналистка от "Фрогнюз", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" изкуството и културата по време на война. Илияна се завърна от Украйна преди дни и присъства международния кинофестивал "ОКО", който се проведе в Болград, Украйна. Украйна през фестивала "ОКО" "Фестивалът е етнографски и това, което си говорехме с Татяна..
Село Флорентин се намира в община Ново село и в него живеят около 300 човека. Разположено е на брега на река Дунав. На 18 км е от областния град Видин и на 6 км от общинския си център. През римско време възниква крепостта Флорентиана. Тя се е намирала на около 1 км източно от селото в местността "Валя Турчилор:, върху невисок хълм, надвесен над брега..
Защо Русия отвлича украински деца по време на войната и как могат да бъдат върнати те в страната, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Катерина Рашевска , адвокат в Центъра за човешки права в Киев, Украйна. "Нашата организация е създадена през 2013 г. от първите дни на руската агресия, след окупацията на Кримския полуостров. Още тогава..
Андрей Несмачни е ветеран от войната на Русия в Украйна. Ранен е при Херсон през 2023 г. Когато се завръща в Ирпин, решават с негов приятел да създадат място, в което други ранени войници да могат да работят. Кръщават фабриката са стъклени сувенири Bat Art . Андрей разказва за "Мрежата" по програма "Христо Ботев" защо е важно за възстановяването на..
Започва новата сесия за кандидатстване в европейската програма за мобилност в областта на културата Culture Moves Europe – "Културата движи Европа"...
Световният фурор "Това е магията" (C’est la Magie) кара малки и големи да повярват в невъзможното с високотехнологични илюзии и смайваща магия с участието..
С постановката на Клаус Гут, Виенската държавна опера празнува 100-годишнината от рождението на композитора със звезден състав – Асмик Григориан като..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg