Като увертюра звучи едно от най-личните поетични откровения на Джон Ленън в годините на „Бийтълс“. Нарича се „В моя живот“ (In My Life). Идеята за песента идва у Ленън след като през 1964 година излиза негова закачлива, „портманто“, от типа на абсурда книга. Журналистът Кенет Олсъп попитал Ленън: „Защо не правиш текстовете си както си написал книгата? Можеш да разкажеш нещо от детството, за града, улиците, за събития отпреди“.
Именно това чуваме в по-късно създадената от Пол Маккартни „Пени Лейн“ (Penny Lane). Парадокс – Джон Ленън е живял на две крачки от прочутата и в наши дни улица! Все пак, в първообраза на текста за In My Life Ленън наистина е описал конкретни места от Ливърпул. Думите са били: „Пени Лейн“ ми липсва както и „Църковният път“ към „Кулата с часовника“. В района на Абатството съм имал и щастливи часове: точно там, около навесите за трамваи, автобусната спирка No.5 до „Чадъра на докерите“, който бе свален и демонтиран“.
Впоследствие Джон се отказва от точните описания, започнали да му приличат на градския пътеводител. Изчиства текста си от всичко излишно и създава песенна лирика на друго ниво: размисъл и житейска равносметка, каквито по-скоро се правят от зрял човек, в по-различна възраст. Тогава Джон Ленън е 24 годишен.
Тук е нужно уточнението, че в продукциите с емблема „Бийтълс“ едноличното авторство на музика и текст при феноменалния авторски тандем Ленън-Маккартни е напълно условно. Взаимните влияния между двамата са толкова могъщи, че е неразумно да се определят някои от песните им като създадени „само“ от единия от двамата, дори и да има ясен белег за това. И все пак съществуват пиеси в репертоара на „Бийтълс“, които по̀ скоро определяме като „парчета на Пол“ и „парчета на Джон“, без да сме сигурни, че тези песни изобщо щяха да се появят, ако не бе благословеното единомислие между двамата. С помощта на техните приятели-колеги, разбира се, Харисън и Ринго.
И Джордж Мартин, който често е наричан „петият бийтъл“. За продукцията на „Бийтълс“ “Rubber Soul” през 1965 година продуцентът Мартин изсвирва бароковата пиано партия в записа на In My Life. 33 години по-късно той така нарича свой албум: „В моя живот“.
В него като заключителен акорд (или интимен послеслов) чуваме In My Life с гласа на актьора Шон Конъри и песента отново задълго остава в мислите ни.В предаването ще прозвучи и песенна лирика от: Волен Николаев, Михаил Белчев, Джанкарло Бигаци, Морис Уайт и изпълнения на Маргарита Хранова, вокално трио „Трик“, „Ърт, Уинд енд Файър“, Малика Аян, Хари Коник Джуниър, Кени Логинс, Майкъл Макдоналд, представени в „Изпята поезия“ от Димитрина Кюркчиева и Кристиян Бояджиев на 4 октомври от 17:00 часа.
Сборник, посветен на композитора, създал "Дунавското хоро" и озаглавен "Дико Илиев – паметта на поколенията" , беше представен днес в Оряхово в рамките на панаирните дни на града. Създаден по инициатива на Историческия музей , сборникът има за цел творчеството на Дико Илиев да бъде широко достъпно. Сборникът е подготвен с помощта на творци,..
През 2025 г. България за първи път ще има честта да посрещне един от най-значимите артисти на съвремието. След повече от четири десетилетия забележителна музикална кариера, Ник Кейв ще изнесе на 19 август в Античния театър в Пловдив своята първа интимна среща с българската публика. Австралийският музикант, артист, композитор, поет и писател пристига,..
Американската траш метъл група Megadeth обяви, че се оттегля от сцената и че предстоящият ѝ албум ще бъде последен. Групата планира прощалното си турне през 2026 г. Това съобщи в изявление основателят и фронтменът Дейв Мъстейн . Мъстейн заяви, че повечето музиканти не успяват да си тръгнат по начина, по който искат, и че точно в такава..
16 август 3.00 часа – Рейналдо Хан (1874-1947), Клавирен квинтет във фа диез минор. 3.31 часа – Теодор Дюбоа (1837-1924), Клавирен квартет. 4.02 часа – Габриел Форе (1845-1924), Клавирен квинтет № 1 в ре минор, оп. 89. Изпълняват: квартет "Класика" и Меган Милац (пиано). 4.35 часа – Теодор Дюбоа (1837-1924), Chant Pastoral (Пастирска песен). Изпълнява..
На 23 и 24 август в подбалканското село Антон ще се проведе третото издание на фестивала за съвременна музика "Мишовите звукови пейзажи", посветено на композитора и пианиста Михаил Големинов. За тазгодишното издание на фестивала е разговорът в "Нашият ден" с Анжела Тошева , пианист, педагог и артистичен директор на фестивала. Михаил..
Как изкуството помага за осмисляне на нарастващите екологични кризи и за намирането на решения за тяхното преодоляван? Този въпрос е на фокус на вниманието..
Насилието срещу възрастни жени е специфичен и сериозен социален проблем в световен мащаб, изискващ координиран отговор от различни организации. Сред..
През 2025 г. България за първи път ще има честта да посрещне един от най-значимите артисти на съвремието. След повече от четири десетилетия забележителна..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg