„Когато започнах да пиша този мюзикъл, идеята беше да напишем нещо за най-малките деца. Нещо, което да ги накара да обичат природата и да ценят водата като едно от най-големите богатства, които имаме“, каза в „Артефир“ Венци Мицов за новия си детски мюзикъл „Приказка за водата“. Той се игра за първи път преди броени дни, а скоро ще бъде достъпен онлайн за всички.
Поуката, която малките могат да си извадят от музикалния спектакъл, обаче не е само важната житейска мъдрост, а именно – да пазим водата, природата и всички нейни земни ресурси. Сюжетът на „Приказка за водата“ всъщност припомня, че понякога една детска приказка може да изпревари времето, а след това то да се върне като една по-страшна нейна версия.
Историята за безрасъдния цар, който, в стремежа си да покаже колко е велик, какъв красив замък и колко прекрасно езеро може да създаде, оставя цялото си царство без вода, води до безброй комични и трагикомични случки. Проклятието на самозабравилите се завършва с щастлив край в приказки като тази, но в реалния живот невинаги е така, особено у нас, припомни композитора Венци Мицов.
„Спомнените си колко пъти настъпваме мотиката, колко човешки живота вече ни коства това да променяме системата, защото тя е непроменима преди някой да си отиде. Според мен на Народното събрание от много отдавна не трябва да пише „Съединението прави силата“, а „След дъжд качулка“, защото това е нашият девиз“, допълни още Мицов.
Създателят на детския мюзикъл „Приказка за водата“ сподели и как според него трябва да се говори с малките.
„Най-голямата грешка, която можеш да направиш като автор, когато пишеш за деца, е да пишеш по онзи така характер инфантилен начин и да им говориш сякаш срещу теб стоят някакви идиоти. Децата искат да им говориш като равен с равен. Разбира се, не с езика, с който ние си говорим, но те искат да им разкажеш нещо и то да е истинско и честно. Лошото е, че този разговор пред нас, големите, не върви.
Ето, виждаме и в момента плодовете от това, че ние самите не сме се научли да ценим собственото си здраве и здравето на другите. Фактът, че голяма част от хората смятат, че всъщност не трябва да се носят маски, а трябва да си дишаме един на друг в лицата в момент на пандемия го доказва много добре.“
В ефира на програма „Христо Ботев“ музикантът и политик говори и за изгубената връзка между родителите и техните деца, за последиците от изолацията и новия смисъл, който влагаме в думите. Той смята, че бъдещето на нашата страна е в младите хора, които доскоро са били деца, защото те, за разлика от т.нар. изгубени поколения, ще подходят прагматично към нея. А осъзнаването на собственото ни безсилие и смиранието като че ли ще се окажат най-важното в този етап от живота ни.
Венци Мицов изпълнява либеретото в авторския си мюзикъл заедно с Момчил Георгиев и оркестър от 20 души, които свирят на класически инструменти, под диригентската палка на маестро Христо Павлов. В звуковия файл пък разказва още за „Приказка за водата“ и „приказката“, в която живеем и от която не можем да излезем.
Изложбата “Димитър Яранов – 1964-2024 г.” се открива на 10 септември от 18:00 часа в галерия “Академия”. Експозицията включва живопис и рисунки на художника Димитър Яранов. Те са подредени хронологично от гимназиалните му работи до последните, вероятно недовършени, платна. Представени са живопис и рисунки от колекциите на Огнян Делибозов, Николай..
Връчиха наградите за съвременно визуално изкуство на третото издание на Форума “Буна”. Тази година то се проведе под надлсов “Откритие и другост в Ерата 5.0”, a участие взеха над 150 артисти от 30 държави. В официална церемония на 7 септември в двора на Археологическия музей във Варна международно жури присъди четири отличия и две почетни..
В това издание на "Тийн Тайм" представяме съвременния автор Николай Янков. Той е ръководител на специалност "Индология" в Софийския университет "Св. Климент Охридски", преподавател по хинди, източни религии и философски системи и пътешественик по душа. Автор е (в съавторство с Елена Щерева) на пътеписа "Химикал, шоколад и две рупии" сборник с..
Тя е драматург, артдиректор, PR специалист, организатор на събития и нестандартни медийни кампании . Завършила е "Културология" и "Театрознание". Има богат международен опит в областта на културната политика и артмениджмънта. Носителка е на награди за поезия, кратка проза и театрална критика. Била е член на жури и селекционер на артфестивали...
След първата си поява в България като визуален артист, "Невротичният балет на красотата и разрухата", Надежда Георгиева се завръща в България с имерсивната инсталация "Океанът на живота/гласове", която се открива на 11 септември в 18.00 в Галерия Куб - Топлоцентрала. Вторият проект на художничката, отново куриран от Весела Ножарова, представлява..
В "Нашият ден" разговаряме с Деян Попов, който прави бюджети за клинични проучвания за лекарства. Той е представител на онази "класа" български..
На 10, 11 и 12 септември в Регионалния център за съвременно изкуство "Топлоцентрала" в София ще бъде показан пред публика танцовият спектакъл "Пиета 2.0"...
Днес (9 септември) в галерия "Артмарк", къща Ватев в София се открива изложбата "Дило Дилов – Долорес Дилова. Баща. Дъщеря. Художници". Това е рядка..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg