През последното десетилетие областта на връзките с обществеността претърпя сериозна еволюция, най-вече благодарение на ролята на социалните медии в общуването. Необятният информационен поток и връхлитащите интернет сензации, направиха брандовете много по-бдителни към мнението на своите потребители. 24-часовата свързаност се превърна едновременно в удобство и предизвикателство. Тези промени изкараха PR специалиста извън познатия сценарий и дадоха началото на една нова посока на развитие – дигитален PR.
Къде сме ние в дигиталното образование спрямо останалите европейски страни? Какви са най-важните точки, които трябва да се вземат предвид по пътя от традиционен към дигитален PR? Кой е комуникационният канал, от който информацията успява да достигне до динамичните хора?
Дигиталният PR е логичното и навременно продължение на традиционния PR. То е съпроводено и от много промени в медийния бранш.
Днес (19 февруари) от 19 часа се провежда онлайн събитието "Дигитален PR и социални медии". Кирил Чобанов разговаря с PR и маркетинг специалиста и лектор на семинара Етиен Янев за приликите, разликите и преимуществата между традиционния и дигиталния PR.
"PR, или връзките с обществеността, много се промениха през последните години. В най-общия смисъл те продължават да търсят това, за което са създадени – да създават публичност за брандовете, да създават доверие и взаимоотношения с крайната аудитория. До преди десетина години PR специалистите по-скоро се фокусираха основно върху традиционните медии, докато работата на PR в момента е в дигиталното пространство.
Това, в общи линии, е една нова професия, която изисква и някои допълнителни умения от дигиталния PR: да знае как да анализира интернет аудиторията си и да достига до нея, да създава ефективни виртуални контакти с журналисти и инфлуенсъри, да управлява умело своята дигитална следа и тази на компанията и т.н."
Чуйте повече в звуковия файл.
Етиен Янев е PR и маркетинг специалист. Стартирал е кариерата си в PR агенция, а към момента е част от глобалния комуникационен екип на международна технологична компания. Избран в глобалната талантска програма, където работи по проекти за игровизация и управление на потребителската пътека. Завършил е бакалавър по "връзки с обществеността" към Софийски университет "Св. Климент Охридски" и магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University. С допълнителна специализация в Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Преподава дигитален маркетинг на студенти в Руската президентска академия в Москва, както и на най-големия студентски кампус в света – RANEPA International.
"Съпротивата срещу тоталитарния режим е сравнително добре изследвана, но аспектът на младежката съпротива остава в сянка. Смятам, че тя заслужава да се отдели и да се осмисли самостоятелно – казва Петя Ангелова, културолог в Софийския университет, автор на изследване по темата. – Самите млади имат осъзнато ангажиране към историческите процеси. И през..
Нова вълна на Covid-19 – пикът се очаква в края на месец септември, обяви Националният център по заразни и паразитни болести (НЦЗПБ). Броят на заразените нараства с 30 % на седмична база и ще се удвои. В Lege Artis разговаряме с проф. Тодор Кантарджиев , епидемиолог и бивш директор на НЦЗПБ. По думите на Кантарджиев към момента случаите..
Спешната помощ в криза – това сочи анализ на Съюза на парамедиците в България, изготвен на база запитване до Министерството на здравеопазването и до центровете за спешна медицинска помощ по Закона за достъп до обществена информация. 340 места в системата са трайно незаети. Най-много специалисти липсват край морето, в София и в Силистра...
Как се разходват средствата за здравеопазване? В Lege Artis Петя Георгиева, икономист от Института за пазарна икономика, коментира отчета на НЗОК за 2024 година. Георгиева обяснява, че са похарчени малко над 18% повече средства от предходната година. Това, от една страна, не е изненада, защото бюджетът тенденциозно се увеличава...
Нужно или ненужно е вдигането на потребителската такса за посещение при лекар – коментар в Lege Artis на Веска Събева , председател на Асоциацията на родители на деца и младежи с епилепсия и зам.-председател на Националния съвет за хората с увреждания. Обсъжда се таксата да стане отново 1% от минималната заплата. "Аз не съм съгласна,..
Нова вълна на Covid-19 – пикът се очаква в края на месец септември, обяви Националният център по заразни и паразитни болести (НЦЗПБ). Броят на заразените..
Спешната помощ в криза – това сочи анализ на Съюза на парамедиците в България, изготвен на база запитване до Министерството на здравеопазването и до..
Нужно или ненужно е вдигането на потребителската такса за посещение при лекар – коментар в Lege Artis на Веска Събева , председател на Асоциацията на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg