Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За първи път „Компания“ на Стивън Сондхайм на българска сцена

4
Снимка: nationaltheatre.bg

Пловдивската опера и Народният театър „Иван Вазов“ обединяват усилията си, за да представят един от успешните мюзикъли, игран над седемстотин пъти на Бродуей. „Компания“ е представен 26 април 1970 г. на Бродуей. През 1971 г. е номиниран за 12 награди „Тони“. Печели шест. В следващите години наградите се множат, като последните са от 2019 – наградата „Лорънс Оливие“ за постановката на Уест Енд. Номинациите са осем, получените награди са четири. Автор на музиката е Стивън Сондхайм. Той пише и либретото по книгата на Джордж Фърт.

За първата българска продукция директорът на Пловдивската опера Нина Найденова се обръща към директора на Народния театър Мариус Донкин. И двамата проявяват достатъчна доза „лудост“ и започва работата. Така с подготовката на „концептуалния мюзикъл“ се заемат Михаил Петров като режисьора, Константин Добройков – диригент, сценография и костюми на Елена Иванова, хореография Мариана Крънчева.

В ролите публиката ще види популярни имена на обичани актьори и певци. Главната роля е поверена на Виктор Ибришимов. Участват и Параскева Джукелова, Николай Дограмаджиев, Гергана Змийчарова, Павел Иванов, Биляна Петринска, Марияна Панова, Вера Гиргинова и др.

„Идеята възникна още преди две години“ – казва Найденова. От всички мюзикъли на Стивън Сондхайм избира този. „Защото ми се стори, че темата е интересна – историята на един мъж на 35 години и неговата компания. Това е мюзикъл за мечтата, за това, което ни събира, което ни разделя. Актуална тема във времето, в което като че изгубихме тази необходимост да бъдем ръка за ръка с един човек...“

В звуковия файл чуйте какво още сподели Нина Найденова.

„Много добра компания... една чудесна симбиоза се получи между всички участници в това представление. – споделя Михаил Петров – Това е дълбок спектакъл. Не е класически мюзикъл, без да обиждам жанра. Това е по-сериозно в основата си произведение... В него има много театър, освен една изключителна музика. Той е гениален. Много театрален мюзикъл. Самият автор го определя като „театрално музикално шоу“.

„Проблемът с музиката идва от там, че тя е много сложна. Това е една от най-сложните партитури, като синхронизация, като хармония, като съзвучие между всички гласове. Има места, където гласовете са осем... и правилното изпяване интонационно и ритмически беше най-трудната задача...“ – споделя диригентът Константин Добройков.

В звуковия файл чуйте разговора с режисьора Михаил Петров и диригента Константин Добройков.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Доайенът на японския джаз Масахико Сато за първи път в София

Фрий джаз концертът на годината – нещо невиждано за плахата и почти девствена за тази музика София (*на Акира Саката & Entasis в разгара на изтеклото вече лято) – вдъхнови екипа на "Аларма Пънк Джаз" през октомври да покани и друг от първопроходниците на японския авангарден джаз (от 60-те, че дори още от края на 50-те, та до днес!), а именно -..

публикувано на 26.09.24 в 20:52

Георги Ценов: Любовта към звука е първият фактор за това дали искаш да свириш на даден инструмент

Перкусионистът Георги Ценов е роден в София и започва музикалното си образование от ранна възраст. Завършва Националното музикално училище "Любомир Пипков" и печели множество международни награди, сред които трето място на "Млади виртуози" през 2006, второ място на Международния конкурс "Пендим" награда на публиката на Международния конкурс за ударни..

публикувано на 25.09.24 в 12:35

Полифоничното сътворение по време на фестивала Laus Polyphoniae

В предаването "Музика хисторика" ви пренасяме на фестивала за ранна музика Laus Polyphoniae в Антверпен , който тази година се състоя между 23 август и 1 септември. Както винаги сред участниците бяха едни от най-известните вокални и инструментални състави, изпълняващи музика от Средновековието, Ренесанса и Барока, в това число Cappella..

публикувано на 23.09.24 в 09:15
Ангел Антонов

Нова монография, посветена на Райна Кабаиванска, я определя като "Весталка на операта"

Предаването "Неделен следобед" чества Деня на българската независимост с почит към един от най-независимите и достойни хора на изкуството, родени в България. Празничното издание на 22 септември от 14 часа е изцяло посветено на легендарната, прочута в целия свят българска певица, на чаровната и харизматична жена, на недостижимата актриса, отдаден..

публикувано на 22.09.24 в 08:11

Карл Бьом: Дали чувам музиката? Та тя извира от мен…

На 28 август музикалният свят отбеляза 130 години от рождението на Карл Бьом – един от колосите на диригентското поприще на ХХ век. "Патриарх на хармонията" го наричаха, а съвременниците му шеговито, но и със страхопочитание произнасяха: "Да отдадем дължимото на Бьом Австрийски!" Самият маестро пък бе съвсем лаконичен: "От мига, в който проговорих,..

публикувано на 21.09.24 в 08:10