За проф. Васил Арнаудов продължава да се говори до днес, с огромно възхищение, обич и респект към неговата личност и изкуство. Всеки, имал щастието да пресече жизнения си път с големия музикант, може да разкрие безброй страни на уникалността му, изразена на сцената с една единствена дума – магия.
В диригентското изкуство за него нямаше тайни и доказателство са емблематичните състави: русенският хор „Родина“ и Софийският камерен хор „Любомир Пипков“, на които той бе отдаден изцяло до края на живота си.
Отиде си внезапно от този свят на 19 март 1991 година. Последната му среща с публиката бе на 3 март в София, с дамите от Софийския камерен хор.
Васил Арнаудов поема ръководството на състава по покана на Ирина Щиглич от есента на 1967 година. С него печели 2 големи, 14 първи и 7 специални награди от международни конкурси в Европа; концертирал е в много страни на стария континент и в Япония; осъществил е записи и концерти за редица радио и телевизионни компании, включително и в БНР през последната година от живота си.
„В основата на всяка човешка дейност, във всички професии стои талантът. Някои казват, че талантът преди всичко значи труд. Аз смятам, че основното е отговорност. Талантът значи преди всичко отговорност“ – думи на проф. Васил Арнаудов.
Неведнъж той е признавал, че има „католически брак с българската музика“ и много известни наши композитори са посветили песните си на хора. Емблематично остава изпълнението на цикъла „Приглушени песни“ от Любомир Пипков по стихове на Марина Цветаева, още в далечната 1972 година. През 1974-та, след смъртта на Любомир Пипков, хорът приема неговото име.
В началото на 2021 г. Софийският камерен хор, с името „Васил Арнаудов“ навърши 55 години и диригентът проф. Теодора Павлович, поела ръководството на състава след кончината на Маестрото, е планирала цикъл концерти. Дано ситуацията с днешната не отшумяваща пандемия позволи да се случат.
Със смесения хор „Родина“ в Русе, проф. Васил Арнаудов е свързан от 1963 година до края на живота си – цели 28 години. Това е единственият български състав, удостоен с титлата „Хор на света“ на 42-я Международен хоров конкурс в Ланголен, Великобритания през 1988-а.
За този незабравим момент в историята на русенските певци ще разкаже в петъчната музикална вечер диригентът Пламен Георгиев, известен в музикантските среди с името Чарли. Той е специализирал при проф. Арнаудов, след което е поканен от него за хормайстор на женския хор „Родина“ (хормайстор на мъжкия състав по това време е бил Христо Стоев). Ще научите и много други интересни факти за творческото им сътрудничество в периода 1980-1991 година, прераснало в истинско приятелство.
В предаването на 19 март от 19.30 часа са включени великолепни музикални записи под диригентството на Васил Арнаудов, част от които се съхраняват в Златния фонд на БНР. Ще си припомним и гласа на легендарния диригент, оставил на поколенията изкуство, с което винаги ще се гордеем.
Известна е фразата, че незаменими хора няма, но има неповторими. И тяхното място завинаги остава празно, след края на житейския път.
Световноизвестният българо-американски оперен бас, дългогодишен солист в Метрополитън опера в Ню Йорк и вокален педагог – маестро Валентин Пейчинов е в България по повод новите Майсторски класове, които организира в родината. Тази година събитието е част от програмата на 55-ия Международен фестивал "Софийски музикални седмици". Маестро Валентин..
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на..
З а женската сексуалност и за мъжкия поглед към жените, поглед, който срещаме върху билбордове, рекламни пана, публични пространства, корици на модни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg