На 9 април във Видин и на 12 април в Театър „София“ в София се осъществи българският дебют на Вида Пиронкова като театрален композитор.
„За първи път бях във Видин. Или е ирония на съдбата във Видин, в театър Вида, по улици Вида, на Бабините Видини кули, аз да пиша музика за пиеса... Бяхме при кмета, пошегувахме се, че е крайно време да ми върне крепостта и да започваме активни летни спектакли...“ – смее се авторката на хита „Гълъбо“.
Разказва, че когато получила по Коледа предложението на Дейвид Славчев, директор на театъра го приела като знак на съдбата. Изгледала филма, припомнила си незабравимите шлагери, установила, че текстовете им са от Сергей Есенин, Борис Пастернак, Марина Цветаева. „Малко ме втресе – продължава тя, но такова вдъхновение получих...“ Създава седем песни, които следват развитието на сюжета и са вплетени в действието на пиесата. Изпълняват се от Дейвид Славчев, който играе ролята на Женя Лукашин и Цветелина Бодурова, която е Надя Шевельова. Оркестрацията е на Димитър Косев, като има различни варианти и за оркестър, и за трио. Триото от цигулка, виолончело и пиано участва на живо в спектакъла, като част от развитието на действието. Музикантите са от Видинската филхармония. Надя Асенова е режисьор на спектакъла.
Проектът е и с развитие, тъй като се предвижда на концерт с оркестъра да бъдат изпълнени песните и музиката.
Спектакълът отново ще гостува в София този път в Младежкия театър, вероятно на 20 май.
Вида Пиронкова сподели, че работи върху мюзикъл по „Бай Ганьо“ на Алеко Константинов с либрето на Емил Кало.
В звуковия файл чуйте цялата история.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg