Ако искате да се убедите, че можете да подчините времето на интересите си, пуснете си подкаст. Вече има немалко български такива, които позволяват на по-нишовото съдържание – разговори за кино, литература и изобщо за изкуство, за бизнес, реклама, технологии, спорт и за каквото още ви подскаже съзнанието – да достигне до хората.
В световен план подкаст културата е добре развита, а у нас е именно нишово поле, в което всеки може да стъпи, без да последва взрив, а точно обратното – приятно усещане за множество стойностни разговори със запомнящи се личности, които с историите и отношението си към живота ти дават пример и те учат на нещо. А може и да е разговор сам със себе си. Всичко това в неограничено време, с възможност свободно да стриймваш аудиосъдържание и да го подбираш спрямо вкусовете си. И нещо много важно – да го слушаш, а в някои случаи и да го гледаш, когато и както пожелаеш.
„Подкастът не те хваща за гушата“, а те оставя да дишаш свободно в безвремието, което се създава в тези разговори без ограничения. Предаването в интернет надскача злободневността на темите и ти позволява да се водиш от любопитството си – и като водещ, и като потребител. За първото обаче трябва да подпишеш „подкаст сделка“. Тя ти дава свободата да не зависиш от ефир, продуценти и мащабността на екипа, но носи отговорността на автора, който трябва да удържа фронта на всички нива. Интересен факт е, че колкото слушателите, респективно зрителите, на един подкаст да са зависими от твоя подбор на теми и начина на поднасянето им, толкова и ти, като автор и водещ, можеш да зависиш от тях, защото те освен всичко друго биха могли да бъдат и твои спонсори.
Изброеното дотук прави подкаста предпочитана форма за създаване на интернет съдържание. Неслучайно желанието да си направиш подкаст е равнозначно на това да искаш да си основеш банда. Защото отново става дума страст и общи интереси, които обединяват хората.
Подкастът, с всички свои епизоди, а може и броеве, ако предпочитате, представлява не само една картина на времето, в което живеем, той изобразява духа на поколението, което следи съответното съдържание. Или както ще чуете от един от подкастърите, станали част от своеобразния наръчник на „Какво се случва“ за това как да се превърнеш във водещ на подкаст, който умее да води разговор, при това за култура и изкуство, и който вярва в качествата на този формат, т.нар. "асинхорнно радио" или видеопредаване в интернет, е като „пъзел на интересите на една малка извадка на едно поколение в България“. Пъзел, който всеки може да сглоби, както намери за добре.
Почти стана ясно защо е толкова модерно, направо готино, да имаш подкаст днес, но почти.
Останалото чуйте от събеседниците в „Какво се случва“:
Антон Биров и Темз Арабаджиева, автори и водещи на подкаста „Първа страница“, посветен на книгите, хората и (не)истинските истории;
Ясен Атанасов, актьор, автор и водещ на видеоподкаста „Ти да видиш“, в който гостуват хора на изкуството;
Орлин Милчев – Атила, кинорежисьор, рапър и един от авторите и водещите на „2&200podcast“, в който основна тема е живият живот.
12-ото издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино "Златната липа" в Стара Загора се превръща в празник на европейската култура. Той утвърждава града като средище на качественото и стойностно кино. Програмата предлага разнообразие от теми и жанрове. Включени са 54 филма от 19 европейски държави. Едновременно с това ще се проведат..
Нови научни изследвания, посветени на делото на Христо Ботев се съдържат в годишното издание на вестник "Ботйов лист" . В него се включват със статии изследователи от средите на историческата наука и литературознанието, Участват писатели, поети, драматурзи, журналисти, които имат светоусещането за дълбочината и смисловото богатство на..
Евдокия Петева-Филова и Лала Барзова са първите жени в науката за изкуството у нас. В посока на техния труд и принос е проучването на изкуствоведката проф. д.н. Благовеста Иванова, гост в "Артефир". След Андрей Протич, който през 1901 година завършва германска филология и история на изкуството с философия в университета в Лайпциг, през 1922 и 1924..
33-тото издание на Международния театрален фестивал "Варненско лято" беше открито с "Хамлет" – постановката на Театър "Българска армия" с режисьор Стоян Радев. В Деня на детето, след целодневната програма , която включваше два спектакъла – "Храбрият оловен войник“ на Държавния куклен театър - Варна и "Лавандулови момичета" на Варненския..
Доротея Монова е магистър по журналистика от СУ "Св. Климент Охридски". Завеждащ отдел "Култура" в сп. "Ритъм" (1987-1990), редактор "Теория и история на журналистиката" (1987-1991) и главен редактор (2007-2011) на Университетско издателство "Св. Климент Охридски". Основател и собственик на издателство "Парадокс". Издател и културен мениджър с над..
Директорът на Националния природонаучен музей при БАН, проф. Павел Стоев, и доц. Любомир Кендеров, ръководител на проекта "Комплексно екосистемно..
За 16-и пореден път програма "Христо Ботев" организира поетичния конкурс за хора с увредено зрение "Зрящи сърца". Журито в състав – Бойко Ламбовски – поет и..
33-тото издание на Международния театрален фестивал "Варненско лято" беше открито с "Хамлет" – постановката на Театър "Българска армия" с режисьор..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg