Каква е необходимостта от преподаване на философия в училище? Разбираем ли е начинът, по който са написани учебниците и доколко дават знания и ориентация на подрастващите?
Часовете по философия в училище достатъчни и в синхрон ли са с предмета по Гражданско образование във втори гимназиален етап?
Темите коментира в “Нашият ден“ д-р Петя Тодорова, учител по философия в 18 средно училище „Уилям Гладстон“ в София.
От чисто формална гледна точка предметът по философия, освен базовите знания, умения и компетентности, които дава и развива в учениците, е много важен и за предстоящите матури в първи и втори гимназиален етап по новата учебна програма.
Новата програма по Философия и Гражданско образование
Може би в края на тази година ще можем да направим равносметка за това какъв е ефектът от новата програма. Сега завършва първият випуск, който е по нея. Часовете са малко, крайно недостатъчни, защото от нас се очаква да развиваме умения, компетентности, да усвояваме нови знания, да даваме възможност на учениците да заявяват позицията си. Да се научат да водят дебат. Да пишат философско есе. Много са нещата, заложени в програмата, а часовете крайно недостатъчно. В осми и девети клас имаме по един час седмично, което за мен е несериозно.
Чуйте повече за връзката между предметите Философия и Гражданско образование от д-р Петя Тодорова в звуковия файл.
Коста и Петър Петрови, баща и син от Варна, отглеждат стриди в басейна на Черно море, край брега на село Кранево. Начинанието им има своите успехи и предимства – вкусът на стридите, растящи в Черно море, е своеобразен и специфичен, а качеството им е безспорно. За разлика от закътаните фиордни заливчета на европейските брегове на Атлантика, Черно море..
В днешното евангелско четиво на пръв поглед основно място заема чудесното нахранване на няколко хиляди души с две риби и пет хляба. Нека се замислим кое е накарало хилядното множество да последва Спасителя в пустинята, изоставило ежедневните си тегоби. Силата на словото със своята истинност така захласва народа, че той забравя времето и телесните си..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов , философ и преподавател във ФЖМК на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Опасността от автократски режими беше изразена достатъчно ярко и професионално от..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко това се прави с идея за концентрация на власт. Използва се момента да се концентрира власт в институции, в Министерски съвет, въобще в правителството, най-общо казано. Генералната репетиция в..
Промените в Закона за еврото коментира в "Мрежата " по програма " Христо Ботев " Петър Ганев от Института за пазарна икономика "Всичко..
Съвременните диктатури, разпада на либералната демокрация и ролята на журналистите в борбата с пропагандата – коментира в "Мрежата" по програма "Христо..
В редакция "Хумор и сатира" сме готови на почти всичко само и само някой нещо да научи, та да сполучи. Има и хора, които са готови да отидат отвъд това..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg