Той не е от хората, които често и охотно говорят за себе си. Но когато седне пред рояла, свиренето му казва повече от каквото и да било. Свобода, устрем, умение да „вкараш в рамки“ нестихващия вулкан от емоции и същевременно да го използваш така, че да извикаш сълзи на възторг у слушателя – всички тези качества, съчетани с безупречната техника и неподражаемия усет за стил, отдавна са превърнали Людмил Ангелов в любимец на публиката. Всеки негов концерт е събитие и нищо, дори строгите „ковид“ – ограничения, не може да откаже почитателите му от желанието да отидат и да го чуят „на живо“. Така беше и преди седмица, когато заедно с радиооркестъра, дирижиран от Марк Кадин, пред препълнената зала „България“ Людмил изпълни – за първи път в кариерата си – четвъртия клавирен концерт на Сергей Рахманинов. Събитие, което ще се помни дълго, и което за пореден път доказа безграничния му талант.
Само ден преди изявата си, Людмил Ангелов беше специален гост на „Предаване без име“. В своето ексклузивно интервю (кратък фрагмент от което ви предлагаме в звуковия файл), той разказа за личните и творческите си приоритети, за промените, настъпили в живота му през последните две години, за неизбежната равносметка, която човек си прави, когато навърши „3х20“ и, разбира се, за най-близките музикални „новости“, които му предстоят. Двете части на интервюто можете да чуете в две поредни съботи – на 29 януари и на 5 февруари.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
1170 години след създаването си първата старобългарска азбука продължава да привлича интереса на учените, широката публика и любителите на загадки. В чест..
Пoредният брой на "Литературата, начин на употреба. На фокус – Полша", осъществен със спомоществователството на Полския институте посветен на Олга..
Журналистката Ан Апълбаум става известна с изследванията си за съветската диктатура, като преведените у нас нейни книги са "Гулаг: лагерите на смъртта",..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg