Шерил Милнс с покана към българските слушатели:
"Здравейте, аз съм Шерил Милнс и ви каня на концерта тази неделя 22 май. Мисля че ще останете доволни и ще бъде много добро представление. Благодаря ви."
Ден след като пристигна в София той се срещна с журналисти и отдели много време в разговори и спомени. За жалост от предварително поканените млади певци, двама се оказали в карантина на различни места по света, така че агенцията, с която работи е предложила други, които той не познава.
„Ще бъде изненада и за вас, и за публиката“ – пошегувахме се ние, а той отвърна, че се надява да ги чуе преди нас, но не се съмнява в техните качества.
Чуйте какво сподели още певецът.
В дългата си и много богата кариера Шерил Милнс е пял на най-големите сцени, с най-големите диригенти. Прекрасни спомени от златните години на операта. Признава, че е традиционалист и предпочита обичайния репертоар, но този репертоар включва около 70 централни партии. Без дори да му задаваме въпрос започна да разказва за срещите си с българските певци.
Подобно на Николай Гяуров, който дебютира в МЕТ във „Фауст“ и Шерил Милнс се представя на най-престижната американска сцена в тази опера през 1965 г. Световната кариера се открива пред него след спектаклите на „Луиза Милер“ и „Макбет“ на Верди няколко години по-късно. Сподели, че е завършил музикална педагогика и с удоволствие споделя опита си с младите си колеги. Заедно със съпругата си Мария Зувес имат фондация за насърчаване на млади дарования, организират фестивал в Савана и това лято ще представят със своите възпитаници „Фауст“ на Гуно. А съпругата му разказа, как на техния канал има много изпълнения и как в това време, когато е трябвало да бъдат изолирани, за да не губят връзка са записали терцет от „Дон Жуан“ на Моцарт чрез видеовръзка с тримата певци, които били в различни градове в Америка.
Шерил Милнс е роден на 10 януари 1935 г. в Илинойс във ферма и дори се пошегува, ча от рано е привикнал на тежък труд. Майка му била преподавател по пиано и дирижирала хор, а той пеел, вземал уроци по пиано, цигулка, виола, кларинет, саксофон и туба. С умиление си спомня за турнетата, които правели с трупата на Борис Годовски. Изминали хиляди километри и изнесли стотици представления, понякога по три, четири пъти в седмицата.
„Пеехме всички опери на английски, така че от най-ранна възраст научих какво казва всеки герой във всеки един момент. Този опит беше безценен“.
Когато славата идва, той вече е подготвен и няколко представления в месеца не могат с нищо да го притеснят.
Превод: Ангелина Александрова.Световноизвестният българо-американски оперен бас, дългогодишен солист в Метрополитън опера в Ню Йорк и вокален педагог – маестро Валентин Пейчинов е в България по повод новите Майсторски класове, които организира в родината. Тази година събитието е част от програмата на 55-ия Международен фестивал "Софийски музикални седмици". Маестро Валентин..
През 1992 година родителите на Виктор заминават за Аржентина, където основават класически оркестър. Там се ражда Виктор, който като дете говори само испански и английски език. След завършване на средното си образование той идва в България и решава да остане тук. Защо? За аржентинския фолклор, "двете различни Аржентини", тангото, китарата, певеца,..
"Неделният следобед" на 30 юни бе посветен изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър "Лоенгрин" в..
1 юли Изпълнения на Алина Ибрахимова (цигулка) и Седрик Тибергиан (пиано). 3.00 часа – Хавергал Брайън (1876-1972), "Легенда". 3.08 часа – Еужен Изаи (1858-1931), Елегична поема за цигулка и пиано, оп. 12. 3.23 часа – Цезар Франк (1822-1890), Соната за цигулка в Ла мажор. 3.53 часа – Лили Буланже (1893-1918), Ноктюрно. 3.56 часа – Цезар Франк..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110 години от рождението на изтъкнатия български оперен режисьор Михаил Хаджимишев. И между двата повода има пряка и много тясна връзка, защото предпоследната постановка на Вагнеровия шедьовър..
Днешното издание на "Неделния следобед" е посветено изцяло на оперното изкуство. Поводите са два: новата постановка на "Лоенгрин" в Софийската опера и 110..
Никола Вандов е първият носител на наградата за цялостен принос към българския театър на Обществото на независимите театрални критици, което е член на..
З а женската сексуалност и за мъжкия поглед към жените, поглед, който срещаме върху билбордове, рекламни пана, публични пространства, корици на модни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg