Мястото е Старият Созопол, точно по времето на Празниците на изкуствата. "Аполония" тази година стана 38. Встрани от Амфитеатъра, на пейка пред служебния вход на театралната зала в града, е седнал Теди Москов. Хващам го минути след края на "Стани, за да легна аз" – спектакъл, предизвикан от пиесата на Жан-Пиер Мартинез "Ковчег за двама".
Постановката на Сатиричния театър е чиста форма комедия. Пренаписана от Теди Москов, пиесата разказва абсурда на нашето време. През скечове, шеги, игра на думи и сентенции, силно актьорско присъствие и много динамика "Стани, за да легна аз" уж говори за проста ситуация – двама души са починали, а има само един ковчег в погребалната агенция, в която се развива действието. Говори за това, а те разсмива и препраща към всевъзможни асоциации. И нали дяволът е в детайлите, в постановката те са побългарени, преливат от реплики в популярни песни и много политически намеци.

Все пак спектакълът не е политически, само изглежда такъв на моменти. Затова и режисьорът си позволи да се пошегува в края на представлението на сцената на "Аполония" 2022, че скоро то ще звучи по друг начин. Неговата задача е единствено и само да разсмива, защото смехът е ключът към живота. За да се посмее, дори самият Теди Москов седна сред публиката и гледа "Стани, за да легна аз" като зрител.
Там, на пейката на служебния вход на театъра, разговорът започна съвсем естествено – от това за какво са давали живота си хората преди – и продължи в същия дух.
Когато изслушате звуковия файл обаче, се налага и да си пуснете песента на Blood, Sweat & Tears "Spinning Wheel". Чуйте Теди Москов, за да разберете защо.
Световете на културния антрополог, художничка и писателка Достена Лаверн са магични и свързват богоизбраните с богове, митични създания и хора, които одухотворяват материята. Зрителите наричат платната ѝ живи, а критиците обясняват феномена с това, че те са пространства, в които светлината се въплъщава в живописна структура, вдъхновена от пейзажите..
С изложба и валидиране на пощенска марка се отбелязва 100-годишнината от рождението на Борис Димовски в Музея на хумора и сатирата в Габрово. Експозицията включва 233 произведения с акцент върху габровските шеги и подчертава приноса на Димовски за основаването и развитието на музея. Художникът е сред първите творци, свързали името си с Дома..
Жанрът полски литературен репортаж е едно от най-интересните явления в съвременната журналистика и литература. Това е разказ върху реално събитие. Писателските умения на автора са задължителни, но без да си измисля и съчинява, а трябва да се придържа към фактите. Разбира се, границите не бива да се преминават, но всичко зависи от майсторското перо на..
От 15 август до 15 ноември в сградата на Кръстник Колчовия хан в Регионалният етнографски музей "Етър" е експонирана изложбата "Новото ценно: Съвременно занаятчийско изкуство от България" представяща над сто произведения на 41 съвременни артизани, повечето от които са част от международната мрежа "Хомо Фабер" , която стои зад едноименното..
"Тези нови картини са среща със собственото достойнство и несрета, сила и безсилие, мрачно предчувствие и духовна осветеност. Те са среща на собствената тревожност, с тревожността на времето, в което живеем. Картини, оголени като съкровен акт и споделен пластичен опит, в който изплуват силуетите на великите майстори – учители, на техните разбрани и..
Отнетата акредитация на журналистката Кристиана Стефанова, която в момента работи за сайта "Вестоносец", коментира в "Мрежата" по програма "Христо..
Децата и изкуственият интелект – какво е новото лице на опасностите в интернет? Нужна ли е забрана на социалните мрежи за деца? Гост на предаването..
Какво съдържат намерените в Газа документи, уличаващи журналисти на "Ал Джазира" в тясно сътрудничество с "Хамас", коментира в "Мрежата" по програма..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg